Title: | Reflektující podpůrná videa pro studenty učitelství fyziky |
Authors: | Kekule, Martina Mandíková, Dana Kafka, Jaroslav |
Citation: | KÉHAR, O. (ed.) Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 10: Jak se za 20 let změnila výuka fyziky?, Srní 2023, s. 88-92. |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | https://kof.zcu.cz/ak/trendy/10/sbor/ModerniTrendy10_sbornik.pdf http://hdl.handle.net/11025/54315 |
ISBN: | 978-80-261-1159-7 |
Keywords: | reflektivní video;student;učitelství;fyzika;kvalitativní analýza |
Keywords in different language: | reflective video;student;teaching;physics;analysis |
Abstract: | V rámci příspěvku jsou představena reflektivní videa pro současné studenty učitelství zaměřená na reflexi a sdílení zkušeností z praxe a výuky začínajících učitelů fyziky na různých typech škol (ZŠ, SOŠ, gymnázium). Dále uvádíme kvalitativní analýzu zpětné vazby od studentů učitelství M-F, kteří s videi pracovali v průběhu minulého akademického roku. |
Abstract in different language: | The paper will present reflective videos for current future physics teachers aimed at reflecting on and sharing experiences from the practice and teaching of novice physics teachers in different types of schools (primary, secondary, high school). Further, we present an analysis of feedback from student (future math and physics teachers) who have worked with the videos during the last academic year. |
Rights: | © Západočeská univerzita v Plzni, autoři |
Appears in Collections: | Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 10 Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 10 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ModerniTrendy10_sbornik_uvod+tiraz.pdf | Plný text | 1,03 MB | Adobe PDF | View/Open |
ModerniTrendy10_sbornik-88-92.pdf | 458,2 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/54315
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.