Title: Typické žákovské představy ve výuce fyziky
Authors: Mandíková, Dana
Kekule, Martina
Citation: KÉHAR, O. (ed.) Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 10: Jak se za 20 let změnila výuka fyziky?, Srní 2023, s. 120-124.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: https://kof.zcu.cz/ak/trendy/10/sbor/ModerniTrendy10_sbornik.pdf
http://hdl.handle.net/11025/54321
ISBN: 978-80-261-1159-7
Keywords: výuka;žákovská miskoncepce;analogie;kognitivní konflikt;autoreflexivní aktivní učení
Keywords in different language: teaching;students' misconceptions;analogy;cognitive conflict;self-reflective active learning
Abstract: V příspěvku připomínáme stále aktuální problematiku žákovských miskoncepcí a jejich dopadů na výuku a její výsledky. Zmiňujeme tři typické výukové techniky použitelné k jejich odstraňování – analogie, kognitivní konflikt a autoreflexivní aktivní učení se žáka. Dále představujeme publikaci s konkrétními náměty na práci s chybnými žákovskými představami a možnostmi jejich odstranění pomocí tří výše uvedených technik.
Abstract in different language: In this paper, we recall the ever-present issue of students' misconceptions and their impact on learning and learning outcomes. We mention three typical teaching techniques used to eliminate them - analogy, cognitive conflict and self-reflective active learning. We also present a publication with specific suggestions for working with students' misconceptions and how to eliminate them using the three techniques mentioned above.
Rights: © Západočeská univerzita v Plzni, autoři
Appears in Collections:Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 10
Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 10

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ModerniTrendy10_sbornik_uvod+tiraz.pdfPlný text1,03 MBAdobe PDFView/Open
ModerniTrendy10_sbornik-120-124.pdfPlný text565,73 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/54321

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.