Název: | Co dělá fyzika? Příspěvek o tom, koho se (v hodinách fyziky) vlastně ptát |
Autoři: | Maršálek, Jan |
Citace zdrojového dokumentu: | KÉHAR, O. (ed.) Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 10: Jak se za 20 let změnila výuka fyziky?, Srní 2023, s. 125-129. |
Datum vydání: | 2023 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | https://kof.zcu.cz/ak/trendy/10/sbor/ModerniTrendy10_sbornik.pdf http://hdl.handle.net/11025/54322 |
ISBN: | 978-80-261-1159-7 |
Klíčová slova: | fyzika;učitel;sociologie |
Klíčová slova v dalším jazyce: | physics;teacher;sociology |
Abstrakt: | Autor příspěvku argumentuje ve prospěch zohledňování sociálněvědního studia vědy ve středoškolské výuce. Poukazuje na to, že se učitelé a učitelky mohou vydat do prostoru sociologie vědy (jež je často sociologií fyziky), aniž by se tím nutně vzdalovali od vědeckého poznání, jež se zavázali žákům a žákyním předávat. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The author argues in favor of taking social studies of science into account in secondary school teaching. He points out that teachers may venture into the area of sociology of science (which is often empirically grounded in physics) without necessarily moving away from the content of scientific knowledge they wish to communicate to their students. |
Práva: | © Západočeská univerzita v Plzni, autoři |
Vyskytuje se v kolekcích: | Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 10 Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 10 |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
ModerniTrendy10_sbornik-125-129.pdf | Plný text | 492,35 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
ModerniTrendy10_sbornik_uvod+tiraz.pdf | Plný text | 1,03 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/54322
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.