Název: MATEMATICKÁ „OMEZENÍ“ VE VÝUCE FYZIKY aneb „Jak daleko“ lze zajít s matematikou při výuce fyziky
Autoři: Musilová, Pavla
Musilová, Jana
Citace zdrojového dokumentu: KÉHAR, O. (ed.) Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 10: Jak se za 20 let změnila výuka fyziky?, Srní 2023, s. 130-137.
Datum vydání: 2023
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: https://kof.zcu.cz/ak/trendy/10/sbor/ModerniTrendy10_sbornik.pdf
http://hdl.handle.net/11025/54323
ISBN: 978-80-261-1159-7
Klíčová slova: fyzika;výuka;matematika
Klíčová slova v dalším jazyce: physics;teaching;mathematics
Abstrakt: Text je příspěvkem k diskusi o možných mezích při využívání matematického aparátu ve výuce fyziky na středních školách. Soustředí se zejména na problematiku vektorového počtu, kde zřejmě převládají názory učitelů, že použití skalárního, a tím spíš vektorového součinu, ve výkladu fyziky na střední škole není vhodné – jednalo by se tak o neefektivní formalismus, který u studentů nevede k pochopení. Náš příspěvek s tímto názorem polemizuje s poukazem na fakt, že záleží na způsobu výkladu aparátu.
Abstrakt v dalším jazyce: The paper contributes to discussions on possible limitations of using mathematical tools in teaching Physics on secondary schools. It is focused especially to vector calculus, where dominate teacher´s opinions that the use of scalar and vector products in teaching secondary school Physics is inconvenient, because it is an ineffective formalism that cannot by understood by students. We argue with this opinion highlighting the fact that the mode of explanation of mathematics is important.
Práva: © Západočeská univerzita v Plzni, autoři
Vyskytuje se v kolekcích:Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 10
Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 10

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
ModerniTrendy10_sbornik_uvod+tiraz.pdfPlný text1,03 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ModerniTrendy10_sbornik-130-137.pdfPlný text966,13 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/54323

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.