Title: | Technologie číslicově řízených obráběcích strojů, využití simulačních programů ve výuce |
Other Titles: | Technology numerically controlled machine tools, the use of simulation programs in teaching Technology numerically controlled machine tools, the use of simulation programs in teaching |
Authors: | Konop, Josef |
Advisor: | Korytář, Jindřich |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/5432 |
Keywords: | obráběcí stroje;základy programování;obsluha CNC stroje |
Keywords in different language: | machine tools;basics of programming;operating CNC machines |
Abstract: | This thesis deals with pedagogically technologies numerically controlled machine tools, importance and procedure programming, programming, CNC machines and the use of simulation in teaching programmes. Theoretical knowledge and appreciation of the benefits of the use of simulation programs to students, are used in the practical part of this work. |
Abstract in different language: | Tato bakalářská práce se zabývá z pedagogického hlediska technologií číslicově řízených obráběcích strojů, významem a postupem programování, základy programování, obsluhou CNC stroje a využitím simulačních programů při výuce. Teoretické poznatky a zhodnocení přínosu využití simulačních programů žáky, jsou využity v praktické části této práce. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMT) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Technologie cislicove rizenych obrabecich stroju, vyuziti simulacnich programu ve vyuce.pdf | Plný text práce | 1,69 MB | Adobe PDF | View/Open |
Konop - ved..pdf | Posudek vedoucího práce | 111,02 kB | Adobe PDF | View/Open |
Konop - opon.pos..pdf | Posudek oponenta práce | 86,36 kB | Adobe PDF | View/Open |
Konop - prot..pdf | Průběh obhajoby práce | 31,25 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/5432
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.