Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorČížek, Petr
dc.contributor.editorŠlechtová Sojková, Olga
dc.date.accessioned2023-10-25T08:13:11Z
dc.date.available2023-10-25T08:13:11Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationŠLECHTOVÁ SOJKOVÁ, O. (ed.) Trendy v podnikání 2022, Plzeň 2023, s. 41-46.cs
dc.identifier.isbn978-80-261-1129-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/54497
dc.format6 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherFaculty of Economics University of West Bohemiaen
dc.rights© Authors of papersen
dc.subjectcookiescs
dc.subjectwebové stránkycs
dc.subjectinovace produktucs
dc.subjectzákaznická zpětná vazbacs
dc.subjectzásady používání souborů cookiecs
dc.titleImplementace souhlasu s cookies a jeho vliv na rozvoj produktu – případová studie internetových stránek českých lázeňských resortůcs
dc.title.alternativeThe implementation of cookies consent and its influence on product development – case study of Czech spa resort’s web pagesen
dc.typekonferenční příspěvekcs
dc.typeconferenceObjecten
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedProduct innovation is essential part of company ́s success and modern product development relies on customer feedback as the source for innovation ideas. The customer feedback is also crucial in identification of necessary changes to the product. Gathering user data through cookies is major way how to get data on web pages. However, in January 2022 new law, which restricts use of cookies, come into force. The goal of the article is to analyse web pages of Czech spa resorts and its implementation of cookie banner which uses new opt-in approach. For the analysis, 127 web pages were analysed. From the results, it is evident, that only 70% of analysed web pages have correct cookie banner and almost 24% don ́t have cookie consent at all. Moreover, all of the analysed web pages which don ́t have cookie consent also uses third party cookies, especially from Google and Facebook. This alarming state is also explained thoroughly in the contribution.en
dc.subject.translatedcookiesen
dc.subject.translatedweb pagesen
dc.subject.translatedproduct innovationen
dc.subject.translatedcustomer feedbacken
dc.subject.translatedcookie policyen
dc.type.statusPeer-revieweden
Vyskytuje se v kolekcích:Konferenční příspěvky / Conference papers (KPM)
Trendy v podnikání 2022
Trendy v podnikání 2022

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
SbornikPrispevkuKonference_TVP_2022_uvod.pdfPlný text388,86 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
SbornikPrispevkuKonference_TVP_2022-41-46.pdfPlný text225,63 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/54497

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.