Název: Digital marketing and its relation to the business
Autoři: Matoušková, Dana
Citace zdrojového dokumentu: ŠLECHTOVÁ SOJKOVÁ, O. (ed.) Trendy v podnikání 2022, Plzeň 2023, s. 192-205.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Faculty of Economics University of West Bohemia
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://hdl.handle.net/11025/54512
ISBN: 978-80-261-1129-0
Klíčová slova: podnikání;digitální marketing;digitální strategie;pandemie;marketing ve vyhledávačích;sociální média
Klíčová slova v dalším jazyce: business;digital marketing;digital strategy;pandemic;search engine marketing;social media
Abstrakt v dalším jazyce: This paper is a descriptive literature review of digital marketing in business. Firstly, a theoretical overview including the definition of digital marketing and a brief history of its development in the business sector was presented. It was established that digital marketing has become a crucial tool for businesses in order to remain competitive. Afterwards, the inclusion of a digital marketing strategy within a business strategy was studied. A thorough market analysis was found to be essential as a first step in this direction. This would naturally result in a wholesome digital marketing strategy that goes with the vision of the company. Thirdly, the impact of the COVID pandemic on using of digital marketing tools was examined. It was found that the pandemic actually had a positive impact on accelerating the adoption of digital marketing by businesses.
Práva: © Authors of papers
Vyskytuje se v kolekcích:Trendy v podnikání 2022
Trendy v podnikání 2022

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
SbornikPrispevkuKonference_TVP_2022_uvod.pdfPlný text388,86 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
SbornikPrispevkuKonference_TVP_2022-192-205.pdfPlný text235,45 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/54512

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.