Název: | Syndrom vyhoření u pěstounů na přechodnou dobu |
Autoři: | Charvátová, Silvie |
Vedoucí práce/školitel: | Řezáč Karel, Mgr. Ph.D. |
Oponent: | Hirt Tomáš, Mgr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2024 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/56315 |
Klíčová slova: | pěstounská péče;pěstounská péče na přechodnou dobu;přechodní pěstouni;podpora pěstounů;syndrom vyhoření;prevence syndromu vyhoření;dopady syndromu vyhoření |
Klíčová slova v dalším jazyce: | foster care;temporary foster care;temporary foster parents;support for temporary foster parents;burnout syndrome;prevention of burnout syndrome;consequences of burnout syndrome |
Abstrakt: | Bakalářská práce zkoumá syndrom vyhoření u pěstounů na přechodnou dobu. Zaměřuje se na prozkoumání, analýzu a porozumění této problematice. Práce začíná teoretickým ukotvením pěstounské péče přes její rozdělení na dlouhodobou a přechodnou, kterou blíže identifikuje. Dále se soustředí na konceptualizaci pojmu syndromu vyhoření, až po identifikaci faktorů, které k němu vedou. Následně se také věnuje jeho prevenci z pozice přechodného pěstouna. Metodologická část kombinuje kvantitativní a kvalitativní přístup za pomoci využití dotazníkového šetření a rozhovorů s respondenty. Výsledky výzkumu naznačují propojení výskytu syndromu vyhoření s předchozí negativní zkušeností pěstounů při jednání s úřady, s pocitem nevyslyšení a rozhodnutím o následné péče dítěte, se kterou nesouhlasí. Jako nejúčinnější preventivní krok pěstouni volili vyhrazení si času pro sebe a své koníčky. Práce poskytuje základ pro další výzkum této problematiky a může sloužit jako inspirace pro pracovníky v oblasti pěstounské péče i pro samotné pěstouny. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The bachelor thesis examines the burnout syndrome in temporary foster parents, focusing on exploring, analyzing, and understanding this issue. The thesis begins with a theoretical grounding of foster care, distinguishing between long-term and temporary care, which is further identified. Then it focuses on conceptualizing the burnout syndrome and identifying factors leading to it. Additionally, it addresses its prevention from the perspective of temporary foster parents. The methodological part combines quantitative and qualitative approaches using questionnaire survey and interviews with respondents. The research results indicate a connection between the occurrence of burnout syndrome and previous negative experiences of foster parents in dealing with authorities, feelings of being unheard, and decisions about the subsequent care of the child with which they disagree. Foster parents identified reserving time for themselves and their hobbies as the most effective preventive measure. The thesis provides a basis for further research on this issue and can serve as inspiration for professionals in the field of foster care as well as for foster parents. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KSS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace_Charvatova Silvie.pdf | Plný text práce | 926,64 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Posudek vedouciho - Charvatova.pdf | Posudek vedoucího práce | 273,62 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Charvatova BP_oponent_Hirt.pdf | Posudek oponenta práce | 138,15 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
CHARVATOVA_obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 132,73 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/56315
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.