Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorWagnerová, Jarmila
dc.contributor.authorKučera, Lukáš
dc.date.accepted2012-06-01
dc.date.accessioned2013-06-19T06:46:22Z
dc.date.available2010-12-14cs
dc.date.available2013-06-19T06:46:22Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-04-19
dc.identifier44657
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/5649
dc.description.abstractNa začátku mé práce jsem se zabýval osobností Rudolfa Steinera, který je označován jako zakladatel waldorfské školy. Krátce jsem popsal jeho život a připomněl jeho důležitá díla. Detailněji jsem se zaměřil na jeho vztah k waldorfské pedagogice. Druhá kapitola teoretické části je zaměřena na hlavní problém práce, což je waldorfská škola. Osvětlil jsem cíle waldorfské pedagogiky a jakým způsobem jsou učitelé a rodiče spjati se školou. Dále jsem popsal učební plán a jeho strukturu. Pátá podkapitola waldorfské školy je soustředěna na výuku cizích jazyků. Šestá a sedmá podkapitola waldorfské školy je zaměřena na vnitřní organizaci výuky a vedení školy. Praktická část je soustředěna na diskuzi o waldorfských školách, která uvádí pozitivní názory a kritiku výuky v této škole. Další podkapitola uvádí statistické výsledky z diskuze. V poslední podkapitole praktické části jsem poreferoval o Waldorfské škole v Plzni a také popsal, jak vypadá typický den v této škole. Do této podkapitoly jsem také zahrnul srovnání s klasickou základní školou a konceptem podle Steinera. Na konci jsem uvedl často kladené otázky lidí a jiné zajímavé komentáře.cs
dc.format41 s. (86 936 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isodede
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.relation.isreferencedbyhttps://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=44657-
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectRudolf Steinercs
dc.subjectwaldorfská školacs
dc.subjectcíle waldorfské pedagogikycs
dc.subjectspojení učitelů a rodičůcs
dc.subjectučební pláncs
dc.subjectvýuka cizích jazykůcs
dc.subjectvnitřní organizace výukycs
dc.subjectvedení waldorfských školcs
dc.subjectdiskuse o waldorfské školecs
dc.subjectwaldorfská škola v praxics
dc.titleRudolf Steiner a waldorfské školycs
dc.title.alternativeRudolf Steiner and waldorf schoolsen
dc.typebakalářská prácecs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.description.departmentKatedra německého jazykacs
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedAt the beginning of my thesis I dealt with the personality of Rudolf Steiner, who is considered as a founder of the waldorf school. I must through Steiner's life and mentioned his significant works. In more detail I look at his relation to the waldorf pedagogy. The second chapter focus of the theoretical part is on the main problem of the thesis, which is the waldorf school. As far as the waldorf school is concerned, I dealt with the origin, development and characteristics of this type of school. I high lighted the targets of the waldorf pedagogy and the way the teachers and parents interact with the school. Next I described the teaching plan and its structure. The fifth subchapter of the waldorf school concentrates on teaching foreign languages. The sixth and seventh subchapter of the waldorf school is devoted to the inner organization of the teaching and to the management of the waldorf school. The practical part presents in current the discussions about the waldorf schools, which reflect positive opinions and also criticisms of the people involved in teaching in the waldorf schools or waldorf kindergartens. The next subchapter gives statistical data resulting from the discussions. I introduced the Waldorf school in Pilsen in the last subchapture of the practical part and also I describe what a typical day in the waldorf school looks like. This includes observing the teaching in classes and making comparisons between a classical basic school and the concept of Steiner. In this subchapture I also added some frequently asked questions and other interesting comments.en
dc.subject.translatedRudolf Steineren
dc.subject.translatedwaldorf schoolen
dc.subject.translatedtargets of waldorf pedagogyen
dc.subject.translatedcooperation of teachers and parentsen
dc.subject.translatedteaching planen
dc.subject.translatedteaching foreign languagesen
dc.subject.translatedinner organization of teachingen
dc.subject.translatedmanagement of waldorf schoolsen
dc.subject.translateddiscussion about waldorf schoolen
dc.subject.translatedwaldorfschool in practiceen
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KNJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bachelorarbeit.pdfPlný text práce354,95 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
kucera_vp.pdfPosudek vedoucího práce218,5 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
kucera_op.pdfPosudek oponenta práce225,35 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
kucera_obh.pdfPrůběh obhajoby práce133,7 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/5649

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.