Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorŠanc David, PhDr. Ph.D.
dc.contributor.authorPojar, Adam
dc.contributor.refereeDrulák Petr, Prof. Ing. Ph.D.
dc.date.accepted2024-6-4
dc.date.accessioned2024-07-12T09:07:06Z-
dc.date.available2023-4-28
dc.date.available2024-07-12T09:07:06Z-
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-4-30
dc.identifier94732
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/56639-
dc.description.abstractDiplomová práce analyzuje geopolitický význam Malackého průlivu na úrovni regionálních a globálních aktérů. Představuje Malacký průliv jako významný škrtící bod současného námořního systému a vývoj jeho významu v průběhu dějin. Práce představuje přístupy regionálních aktérů (Malajsie, Indonésie a Singapur), doplněné globálními aktéry (Čína, USA, Japonsko, Indie a Jižní Korea). Na základě této analýzy jsou patrné rozdílné i jednotící prvky přístupů jednotlivých aktérů. Dále práce analyzuje možné alternativní transportní, kterými je možné snížit geopolitický význam Malackého průlivu. Diplomová práce představuje konkrétní projekty, kterými se aktéři pokoušejí snížit svou závislost na transportu zboží skrze Malacký průliv. Diplomová práce se opírá o dokumenty, odborné publikace a mediální výstupy týkající se geopolitické situace v regionu jihovýchodní Asie.cs
dc.format91 s. (131 889 znaků).
dc.language.isocs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectmalacký průlivcs
dc.subjectškrtící bodcs
dc.subjectjihovýchodní asiecs
dc.subjectindo-pacifikcs
dc.subjectnámořní dopravacs
dc.titleGeopolitický význam Malackého průlivucs
dc.typediplomová práce
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-levelNavazující
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta filozofická
dc.thesis.degree-programMezinárodní vztahy
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedThe thesis analyses the geopolitical importance of the Strait of Malacca at the level of regional and global actors. It presents the Strait of Malacca as an important choke point of the contemporary maritime system and the evolution of its importance throughout history. The paper presents the approaches of regional actors (Malaysia, Indonesia and Singapore), complemented by global actors (China, USA, Japan, India and South Korea). Based on this analysis, the divergent and unifying elements of each actor's approaches are evident. Furthermore, the thesis analyses possible alternative transport that can be used to reduce the geopolitical significance of the Strait of Malacca. The thesis presents specific projects by which actors attempt to reduce their dependence on the transport of goods through the Strait of Malacca. The thesis draws on documents, scholarly publications and media outputs related to the geopolitical situation in the Southeast Asian region.en
dc.subject.translatedstrait of malaccaen
dc.subject.translatedchoke pointen
dc.subject.translatedsoutheast asiaen
dc.subject.translatedindo-pacificen
dc.subject.translatedmaritime transporten
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KAP)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Adam_Pojar_DP.pdfPlný text práce1,43 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Pojar_DP_VED.docxPosudek vedoucího práce124,78 kBMicrosoft Word XMLZobrazit/otevřít
pojar_dp_opo.docxPosudek oponenta práce126,44 kBMicrosoft Word XMLZobrazit/otevřít
pojar.pdfPrůběh obhajoby práce193,25 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56639

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.