Title: | Tematické bloky rytmické gymnastiky v hodině tělesné výchovy na 1. stupni základní školy |
Other Titles: | Thematic units of rhythmic gymnastics in the psychical education class in 1st to 5th grade of elementary school |
Authors: | Šanderová, Tereza |
Advisor: | Kalistová Petra, Mgr. |
Referee: | Kavalířová Gabriela, Mgr. Ph.D. |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/56898 |
Keywords: | tělesná výchova;děti mladšího školního věku;moderní gymnastika;gymnastické náčiní;hudební doprovod. |
Keywords in different language: | physical education;children of younger school age;modern gymnastics;gymnastic equipment;musical accompaniment. |
Abstract: | Cílem práce je sestavení souboru čítající přibližně 20 činností zaměřených na tematické bloky moderní gymnastiky v hodinách tělesné výchovy na 1. stupni základní školy. Praktická část je koncipována do 2 hlavních bloků. V prvním bloku se zaměřím na základní pohyby moderní gymnastiky a na elementární techniku s náčiním. K moderní gymnastice neodmyslitelně patří hudební doprovod, kterému se budu věnovat právě ve druhém bloku činností. Naučené pohyby logicky seskládáme tak, abychom vytvořili zkrácenou gymnastickou sestavu. Dílčím cílem práce je vyhodnocení dotazníkového šetření pojednávající o zkušenosti učitelů v této oblasti a zjištění, zda se moderní gymnastika v hodinách tělesné výchovy využívá. |
Abstract in different language: | The paper aims to compile a set of approximately 20 activities which focus on thematic blocks of modern gymnastics in physical education classes at the first level of primary school. The practical part is designed in 2 main blocks. In the first block we focus on the basic movements of modern gymnastics and on the elementary technique with the apparatus. Modern gymnastics inherently includes musical support, on which we focus on in the second block of activities. We will logically put the movements we have learned together to create an abbreviated gymnastic routine. A partial aim of the thesis is to evaluate a questionnaire survey dealing with teachers' experiences in this area and to find out whether modern gymnastics and its components are used in physical education classes. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KTV) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace_Sanderova.pdf | Plný text práce | 12,82 MB | Adobe PDF | View/Open |
posudek-OP-Sanderova 2024.pdf | Posudek oponenta práce | 156,31 kB | Adobe PDF | View/Open |
Sanderova T. VP DP 2024.pdf | Posudek vedoucího práce | 139,21 kB | Adobe PDF | View/Open |
Sanderova T..pdf | Průběh obhajoby práce | 23,88 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/56898
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.