Název: Trvalé preparáty a jejich praktické použití ve výuce přírodopisu na základní škole
Další názvy: Permanent slides and their practical use in biology teaching in primary school
Autoři: Zemanová, Kateřina
Vedoucí práce/školitel: Walter Jan, Mgr. et Mgr.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56997
Klíčová slova: základní škola;trvalé preparáty;badatelsky orientovaná výuka
Klíčová slova v dalším jazyce: primary school;permanent slides;research-oriented teaching
Abstrakt: Bakalářská práce je zaměřená na přípravu trvalých preparátů jako výukového materiálu. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. V teoretické části je popsán rámcový vzdělávací program a výukové metody, které jsou klíčové pro efektivní přípravu výukových hodin, ve kterých jsou použity preparáty. Metodická část podrobněji popisuje proces tvorby trvalých preparátů dvou různých typů. Všechny trvalé preparáty byly zhotovovány za použití kanadského balzámu. Pro výuku byly zhotoveny preparáty vláken (chlup viz Obr. A, bavlna viz Obr. C a silon viz Obr. B), rybích šupin (viz Obr. D), končetin bruslařek (Obr. K), klíšťat (viz Obr. E) a křídel hmyzu (včely viz Obr. G, motýla viz Obr. I, chrostíka viz Obr. M, mouchy viz Obr. O, denivky viz Obr. Q). Na základně zhotovených trvalých preparátů byly vytvořeny aktivity pro žáky základní školy, které byly ověřeny na základní škole v Klatovech. Součástí bakalářské práce bylo i shrnutí hodin metodikou 3A. V něm jsou popsány krizové momenty, které během výuky proběhly, a jejich alterace.
Abstrakt v dalším jazyce: The bachelor thesis is focused on the preparation of permanent slides as teaching material. The thesis is divided into two main parts. The theoretical part describes the framework educational program and teaching methods, which are crucial for the effective preparation of lessons in which preparations are used. The methodological part describes in more detail the process of creating permanent preparations of two different types. All permanent preparations were made using Canadian balm. Preparations of fibres (see Fig. A for hair, see Fig. C, and nylon for Fig. B), fish scales (see Fig. D), limbs of female skaters (see Fig. K), ticks (see Fig. E) and insect wings (bees see Fig. G, butterflies see Fig. I, caddisflies see Fig. M, flies see Fig. O, daylilies see Fig. Q). On the basis of the permanent preparations, activities for primary school pupils were created, which were verified at the primary school in Klatovy. Part of the bachelor thesis was also a summary of lessons using the 3A methodology, which describes the crisis moments that took place during the course and their alterations.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (CBG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska prace_Zemanova.pdfPlný text práce4,7 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Zemanova_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce462,53 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Zemanova_oponent.pdfPosudek oponenta práce747,12 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Zemanova_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce147,5 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56997

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.