Title: Vybrané fonologické jevy způsobující obtížnosti při porozumění anglického mluveného projevu
Other Titles: Selected Phonological Phenomena Causing Difficulties in Understanding English Spoken Discourse
Authors: Král, Hynek
Advisor: Slavíková, Libuše
Issue Date: 2012
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/5708
Keywords: výslovnostní aspekty řeči;asimilace;vynechání;spojování;přízvuk;národní standardy;regionální dialekty
Keywords in different language: aspects of connected speech;assimilation;elision;linking;stress;rhotic and non-rhotic varieties;national standards;regional dialects
Abstract: Ačkoliv je Anglický jazyk jeden z nejrozšířenějších na světě, řadou lidí je označován jako těžko srozumitelný. V tomto smyslu hovoří dokonce i mnozí z těch, kteří jej sami poměrně slušně zvládají, při čemž často poukazují na fakt, že při komunikaci s rodilým mluvčím nejsou mnohdy schopni porozumět ani výrazům, které jinak patří do jejich aktivní slovní zásoby. Cílem této práce je zaměřit se na vybrané fonologické jevy, které lze pozorovat zpravidla výlučně v projevu rodilých mluvčí a kterými jsou obtíže při porozumění mluveného Anglického jazyka způsobovány.
Abstract in different language: The goal of this thesis is to take a look at selected phonological phenomena that are observable in the speech of the native speakers of the English language and show that these cause difficulties in understanding spoken English discourse to both the non-native learners and users of the English language as well as to other native speakers.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAN)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABAK - HKral.pdfPlný text práce201,2 kBAdobe PDFView/Open
Kral V.pdfPosudek vedoucího práce606,96 kBAdobe PDFView/Open
Kral O.pdfPosudek oponenta práce692,1 kBAdobe PDFView/Open
Kral.pdfPrůběh obhajoby práce249,5 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/5708

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.