Title: | Přístupnost běžných základních škol pro žáky s tělesným postižením ve vybraných školách v okrese Rokycany |
Other Titles: | Accessibility for pupils with physical disabilities in select elementary schools in Rokycany region |
Authors: | Auterská, Eliška |
Advisor: | Slowík Josef, PhDr. Ph.D. |
Referee: | Karkošová Martina, Mgr. Ph.D. |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/57250 |
Keywords: | žáci stělesným postižením;základní škola;vzdělávání;učitelé;rodina;žáci;přístupnost budov;přístupnost školy;bezbariérovost;sociální začlenění;komunikace;fyzické bariéry;psychické bariéry;inkluze |
Keywords in different language: | pupils with physical disabilities;primary school;education;teachers;family;pupils;accessibility of buildings;accessibility of school;accessibility;social inclusion;communication;physical barriers;psychological barriers;inclusion |
Abstract: | Bakalářská práce se zabývá problematikou přístupnosti běžných základních škol v okrese Rokycany. Konkrétně se zaměřením na bariéry fyzické a psychické. V kapitolách teoretické části je věnována pozornost tělesnému postižení, tématu inkluze, edukaci žáků s tělesným postižením a samotné přístupnosti prostředí pro žáky s tělesným postižením z pohledu fyzických a psychických bariér. Praktická část práce vychází ze smíšeného výzkumného šetření, které bylo zaměřeno na běžné základní školy v okrese Rokycany. Cílem práce bylo zmapování přístupnosti běžných základních škol. |
Abstract in different language: | The bachelor thesis deals with the issue of accessibility of ordinary primary schools in the Rokycany district. Specifically focusing on physical and psychological barriers. In the chapters of the theoretical part attention is paid to physical disability, the topic of inclusion, education of pupils with physical disabilities and the accessibility of the environment for pupils with physical disabilities in terms of physical and psychological barriers. The practical part of the thesis is based on a mixed-methods research survey, which focused on mainstream primary schools in the Rokycany district. The aim of the work was to map the accessibility of mainstream primary schools. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Auterska Eliska - Bakalarska prace - Pristupnost beznych zakladnich skol pro zaky s telesnym postizenim ve vybranych skolach v okrese Rokycany.pdf | Plný text práce | 943,77 kB | Adobe PDF | View/Open |
Auterska posudek BP.pdf | Posudek vedoucího práce | 963,64 kB | Adobe PDF | View/Open |
Auterska_Eliska.pdf | Posudek oponenta práce | 122,1 kB | Adobe PDF | View/Open |
Auterska.pdf | Průběh obhajoby práce | 46,79 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/57250
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.