Title: | Role volnočasových aktivit v rozvoji a sociálním začlenění dětí se sluchovým postižením |
Other Titles: | The role of leisure time activities in the development and social inclusion of children with hearing impairment |
Authors: | Nosková, Kristýna |
Advisor: | Hradilová Tereza, PhDr. Ph.D. |
Referee: | Nosková Kateřina, Mgr. |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/57251 |
Keywords: | sluchové postižení;kompenzační pomůcky;socializace;volný čas;volnočasové aktivity;rozvoj |
Keywords in different language: | hearing impairment;compensatory aids;socialization;leisure time;leisure time activities;development |
Abstract: | Bakalářská práce se věnovala zkoumání vlivu volnočasových aktivit na celkový rozvoj a sociální začlenění dětí se sluchovým postižením. První část bakalářské práce shrnuje teoretická východiska orientující se na problematiku sluchového postižení, vývojová specifika dětí se sluchovým postižením, socializaci a pojem volný čas. V rámci výzkumného šetření bylo provedeno 7 rozhovorů s rodiči a lektory volnočasových aktivit. Zjištění naznačují, že volnočasové aktivity přispívají k rozvoji motoriky, koordinace, představivosti a samostatnosti. Sociální začlenění nebylo problematické, lektoři projevili pozitivní postoj k integraci. |
Abstract in different language: | The bachelor thesis was focused on researching the impact of leisure time activities on overall development and social inclusion of children with hearing impairment. The first part of bachelor thesis summarizes theoretical way outs orientated on the problems with hearing impairments, development specifics of children with hearing impairments, the socialization and the concept of leisure time. As part of the research investigation, seven interviews with parents and lecturers of leisure time activities has been done. The findings are suggesting that leisure time activities are contributing to the development of motor skills, coordination, imagination and independence. Social inclusion wasn't problematic, the lecturers were showing positive attitude towards integration. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP_Noskova.pdf | Plný text práce | 653,06 kB | Adobe PDF | View/Open |
BP_Noskova_0.pdf | Posudek vedoucího práce | 163,84 kB | Adobe PDF | View/Open |
BP - Noskova Kristyna - posudek oponenta - 6.2024.docx.pdf | Posudek oponenta práce | 222,46 kB | Adobe PDF | View/Open |
Noskova.pdf | Průběh obhajoby práce | 74,02 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/57251
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.