Title: | Artefiletický projekt pro výtvarný obor základní umělecké školy (ZUŠ J. Kličky, Klatovy) |
Other Titles: | Artefiletical project for the art department in the elementary school of art environment |
Authors: | Všelková, Zdenka |
Advisor: | Komzáková, Martina |
Referee: | Lukavský, Jindřich |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/7340 |
Keywords: | artefiletika;Rámcový vzdělávací program;klíčové kompetence;základní umělecká škola;vzdělávací obsah;didaktická transformace obsahu;pedagogický projekt |
Keywords in different language: | artefiletics;Framework educational programme;key competencies;elementary school of art;educational content;didactic transformation of content;pedagogical project |
Abstract: | Diplomová práce se zabývá artefiletickým projektem pro výtvarný obor v prostředí základní umělecké školy. Primárně je práce rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou popsány klíčové pojmy projektu. Pojmy vysvětlují vztahy, možnosti a limity artefiletického přístupu k výuce na základní umělecké škole v závislosti na stávající nároky Rámcového vzdělávacího programu (RVP). Praktická část se věnuje realizaci projektu na vybrané základní umělecké škole. Zde jsou popsány jednotlivé fáze projektu od plánování, zrealizování až po zhodnocení jednotlivých výukových jednotek. Závěr práce je zaměřen na celkové zhodnocení zrealizovaného projektu v souvislostech popsané teorie. Obsahem závěru jsou jednotlivá specifika a závěrečné shrnutí možností a limitů artefiletického projektu v prostředí základní umělecké školy. |
Abstract in different language: | The final thesis deals with an artefiletical project for the art department in the elementary school of art environment. The work is primarily divided into a theoretical and a practical part. The key expressions of the project are described in the theoretical part. The expressions explain relations, possibilities and limits of the artefiletical approach in the elementary school of art teaching process, depending on current demands of the Educational Framework. The practical part is devoted to the realization of the project at a chosen elementary school of art. Here the individual stages of the project, including planning, realization and evaluation of particular teaching units, are described. The conclusion of the thesis is dedicated to the overall evaluation of the realized project, in context with the described theory. It contains particular specifics and the final summary of the possibilities and limits of the artefiletical project in the elementary school of art environment. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KVK) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Dp_Zdenka_Vselkova.pdf | Plný text práce | 5,69 MB | Adobe PDF | View/Open |
Vselkova-Scan-vedouci-Komzakova-2013.PDF | Posudek vedoucího práce | 2,07 MB | Adobe PDF | View/Open |
Vselkova-Scan-oponent-Lukavsky-2013.PDF | Posudek oponenta práce | 3,18 MB | Adobe PDF | View/Open |
Prubeh obhajoby - Vselkova Zdenka_2013.PDF | Průběh obhajoby práce | 1,5 MB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/7340
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.