Title: | Migrace do České republiky za účelem studia na vysoké škole |
Other Titles: | The migration into the Czech Republic for the purpose of studying at university |
Authors: | Ešnerová, Aneta |
Advisor: | Sitek, Pavel |
Referee: | Mata, Lucie |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/7795 |
Keywords: | vzdělání;vysoká škola;migrace;zahraniční studující;národní identita |
Keywords in different language: | education;university;migration;foreign students;national identity |
Abstract: | Tato práce se zabývá vybranými aspekty každodenní žité reality zahraničních studujících (reflexí žití v České republice, změnou národní identity a vztahem k domovu a lidem z rodné země). Práce využívá literaturu a kvalitativní metodologii založenou na polostrukturovaných rozhovorech s deseti zahraničními studujícími, kteří přijeli do České republiky získat titul v prezenční formě studia. |
Abstract in different language: | This thesis is focused on selected aspects of everyday lived reality of foreign students (reflection of living in the Czech Republic, transformation of the national identity and relationship to the homeland and people from the country of origin). This work is patterned on the literature and the qualitative methodology based on the semi-structures interviews with ten foreign students who came to the Czech Republic to get a degree in full-time study programme. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KSS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Aneta_Esnerova_BP.pdf | Plný text práce | 829,55 kB | Adobe PDF | View/Open |
Esnerova posudek_vedouciho.doc | Posudek vedoucího práce | 75,5 kB | Microsoft Word | View/Open |
Esnerova_posudek_OP.pdf | Posudek oponenta práce | 49,5 kB | Adobe PDF | View/Open |
Esnerova.JPG | Průběh obhajoby práce | 178,11 kB | JPEG | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/7795
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.