Název: | Reflexe První světové války v kinematografii |
Další názvy: | Reflections of World War I in Cinematography |
Autoři: | Zima, David |
Vedoucí práce/školitel: | Skřivan, Aleš |
Oponent: | Suk, Pavel |
Datum vydání: | 2013 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/8161 |
Klíčová slova: | první světová válka;kinematografie;film;meziválečné období;němý film;Československo;Německo;Rusko;filmová propaganda;protiválečný film |
Klíčová slova v dalším jazyce: | world war I;cinematography;movie;interwar period;silent movie;Czechoslovakia;Germany;Russia;film propaganda;anti-war cinema |
Abstrakt: | Předkládaná diplomová práce se zabývá reflexí první světové války ve filmovém tvůrčím zpracování států Německa, Ruska a Československa během let 1914-1939. Cílem studie je kompaktní analýza rozdílného ideového a tvůrčího pojetí kinematografií třech odlišných států v ohlasové tvorbě o totožném historickém tématu. Pozornost je věnovaná jednotlivým filmům, jejichž interpretační odkaz je uveden do širšího kontextu jak mezinárodních dějin, tak i historického vývoje jednotlivých států včetně rozvojové etapy jejich kinematografií. Zohledněn je specifický historický vývoj všech vytyčených států, jejichž politické zřízení doznalo během vymezených let radikálních proměn. Současně s tím je brán zřetel i na souvislost proměny audiovizuální reflexe první světové války s vnitropolitickými proměnami daných států. Výsledkem této práce je ucelená komparace na základě diferenciace tvůrčích postupů, politických zřízení a ideologií v rámci historických a politických souvislostí v období mezi světovými válkami. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This magister thesis deals with the audiovisual reflections of the World War I in cinematographies of Germany, Russia and Czechoslovakia during the years 1914-1939. The main aim of this study is to make a compact analysis of different ideological and creative approach of filmmaking in three different states on the basis of same historical theme. Attention is devoted to that particular movies, whose interpretive references is given into general context of the international history and the historical progress of concrete states, including historical develope of their cinematographies. The attention is also aimed on the specific historical internal progress of all appointed states, whose political systems has undergone radical changes through the interwar years.The result of this work is a comprehensive comparison based on the differentiation of creative audiovisual procedures, the political establishment of concrete regimes, and the political ideologies within the historical and political context in the interwar period. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KHV) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Reflexe Prvni svetove valky v kinematografii - T.pdf | Plný text práce | 4,04 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Zima_posudek vedouciho.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,11 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Zima_posudek oponenta.pdf | Posudek oponenta práce | 2,19 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Zima_prubeh obhajoby.pdf | Průběh obhajoby práce | 395,13 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/8161
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.