Title: | Vztah přírody a kultury - environmentální výchova |
Other Titles: | Environmental education in the context of philosophical reflection of the relationship between nature and culture. |
Authors: | Čapková, Klára |
Advisor: | Koutecký, Ivan |
Referee: | Murgaš, Jaromír |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/8797 |
Keywords: | ekologická krize;ekologická etika;vztah přírody a kultury;environmentální výchova;skauting |
Keywords in different language: | ecological crisis;ecological ethics;relationship between nature and culture;environmental education;scouting |
Abstract: | Práce se zabývá problémem vztahu přírody a kultury se zaměřením na environmentální výchovu. První část práce je věnována filozofické reflexi ekologické krize, následně je pojednáno o environmentální výchově jako jednom z možných řešení tohoto problému, v závěrečné části dochází k analýze konkrétní podoby environmentální výchovy ve skautingu. |
Abstract in different language: | This thesis addresses the problem of relation of the nature and culture with a focus on the environmental education. The first part is devoted to philosophical reflection of the ecological crisis, then it is discussed the environmental education as one of the possible solutions to this problem, in the final part is analyzed the specific form of environmental education in Scouting. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFI) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP_capkova.pdf | Plný text práce | 300,19 kB | Adobe PDF | View/Open |
Capkova_Koutecky.rtf | Posudek vedoucího práce | 1,46 MB | RTF | View/Open |
Capkova_Murgas.rtf | Posudek oponenta práce | 2,03 MB | RTF | View/Open |
Capkova_Klara.pdf | Průběh obhajoby práce | 269,91 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/8797
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.