Název: | Styling by painting and real time animation of hair using basis-dependent hair strands |
Autoři: | Hernández, Benjamín Rudomin, Isaac |
Citace zdrojového dokumentu: | WSCG '2004: Posters: The 12-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision, 2.-6. February 2004, Plzen, p. 57-60. |
Datum vydání: | 2004 |
Nakladatel: | UNION Agency |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://wscg.zcu.cz/wscg2004/Papers_2004_Poster/N19.pdf http://hdl.handle.net/11025/938 |
ISBN: | 80-903100-6-0 |
Klíčová slova: | vlasový styling;simulace;animace;vykreslování |
Klíčová slova v dalším jazyce: | hair styling;simulation;animation;rendering |
Abstrakt: | Techniques to simulate hair in virtual humans focus on hair modeling, hair animation and hair rendering. We propose a system for modeling and animating in real time using standard OpenGL on commodity graphic cards. For styling, we propose a paint tool to determine a set of gray scale images that allow us to establish hair density and hair length values, as well as other useful parameters, and for animation, we use a simplified physically based method that computes physics only on some hairs, which we call basis hairs, calculating other dependent hairs from them. |
Práva: | © UNION Agency |
Vyskytuje se v kolekcích: | WSCG '2004: Posters |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
N19.pdf | 370,42 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/938
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.