Title: Der frühe sprachewerb in klassischen und walldorfer kindergaten und grudnschulen
Other Titles: Language development regarding comparison of differences between classic and waldorf nursery and primary schools
Authors: Nosková, Šárka
Advisor: Königsmarková, Andrea
Referee: Wagnerová, Marina
Issue Date: 2013
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/9650
Keywords: osvojování jazyka;waldorfská pedagogika;alternativní škola;klasická škola;vzdělávací program
Keywords in different language: acquiring of language;waldorf pedagogy;alternative schooling;classic school;education programme
Abstract: Tato práce je zaměřená na částečné nastínění rozdílů mezi waldorfskou a klasickou školou. Cílem bakalářské práce je porovnání mateřských a základních klasických a waldorfských škol z pohledu přístupu osvojování mateřského a cizího jazyka. Dalším cílem je hlouběji pochopit podstatu waldorfské pedagogiky, seznámit se s jejími kořeny, principy a směřováním.
Abstract in different language: This thesis is focused on partial outline of differences between a waldorf and a classic schools. The aim of the bachelor thesis is the comparison of nursery and primary classic and waldorf schools from the point of view of acquiring of mother tongue and foreign language. Another aim is deeper understanding of the nature of waldorf pedagogy and to acquaint with its origin, principles and aiming.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAG)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP.pdfPlný text práce2,58 MBAdobe PDFView/Open
Noskova - Konigsmarkova.JPGPosudek vedoucího práce182,14 kBJPEGThumbnail
View/Open
Noskova1 - Wagnerova.JPGPosudek oponenta práce566,26 kBJPEGThumbnail
View/Open
Prubeh obhajoby - Noskova.JPGPrůběh obhajoby práce163,87 kBJPEGThumbnail
View/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/9650

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.