Název: | Využití softwaru dynamické geometrie při výuce geometrických zobrazení |
Další názvy: | Use of the software of dynamic geometry while teaching about geometric projections |
Autoři: | Žáková, Jaroslava |
Vedoucí práce/školitel: | Tomiczková, Světlana |
Oponent: | Honzík, Lukáš |
Datum vydání: | 2013 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/9838 |
Klíčová slova: | geometrická zobrazení;GeoGebra;pracovní listy |
Klíčová slova v dalším jazyce: | geometric projection;GeoGebra;worksheets |
Abstrakt: | Diplomová práce je zaměřena na výuku geometrických zobrazení na zá- kladní a střední škole za pomoci dynamického softwaru Geogebra. V rámci práce jsou sestaveny a ovřeny pracovní listy na osovou a středovou souměrnost. Práce je rozdělena do pěti kapitol. První je věnována základním pojmům týkající se všech geometrických zobrazení.Druhá kapitola mapuje geometrické softwary používané u nás z hlediska jejich výhod a nevýhod při užívání ve školách. V třetí a čtvrté kapitole jsou uvedeny vlastnosti osové a středové souměrnosti, řešení a komentáře k pracovním listům, které jsou v příloze práce. Pátá kapitola je pojata jako námět na práci s nadanými žáky, obsahuje zadání pro středoškolskou odbornou činnost a ukázku dvou prací, které vznikly od mým vedením. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The objective of the thesis is teaching about geometric projections at primary and secondary schools using the dynamic software Geogebra. The worksheets on axial and central symmetries form the part of the work. The thesis is divided into five chapters. The first chapter deals with the key words concerning all geometric projections. The second one is the survey of geometric software used in our country from the point of view of their advantages and disadvantages when used at schools. The third and the fourth chapters focus on the properties of axial and central symmetries, solutions and explanations to the worksheets that form the supplement of the work. The fth part of the work is kind of a suggestion for working with talented students, it includes the assignments for secondary schools and the extracts of two projects worked out under my supervision. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KMA) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
dip_prace.pdf | Plný text práce | 11,67 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
PV-Zakova.pdf | Posudek vedoucího práce | 173,69 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
PO-Zakova.pdf | Posudek oponenta práce | 162,47 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
O-Zakova.pdf | Průběh obhajoby práce | 43,39 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/9838
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.