Title: Období školní zralosti
Other Titles: Period of maurity
Authors: Findeisová, Hana
Advisor: Šámalová, Kateřina
Referee: Holečková, Monika
Issue Date: 2014
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/12906
Keywords: předškolní dítě;školní zralost;odklad školní docházky;mateřská škola
Keywords in different language: school child;school readiness;suspension of school attendance;kindergarten
Abstract: Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje a charakterizuje předškolní období a školní zralost a zabývá se souvisejícími pojmy. Praktická část je zaměřená na výzkumné cíle, dotazníkové šetření, kazuistiku a interpretaci výsledků výzkumného šetření. Na základě tohoto šetření je možné posoudit aspekty, v jakých oblastech vybraný vzorek dětí vykazuje nezralost a přijmout patřičná opatření, jak tyto oblasti vykazující nezralost více rozvinout.
Abstract in different language: The bachelor degree thesis has been split into a theoretical part and a practical part.The theoretical part deals with , and characterises, the pre-school period and the associated terms/definitions.The practical part focuses on the research goals,questionnaire - based surveys,causes and interpretation of the research surveys.On the basis of this survey it is possible to assess the aspects of the areas in which the selected sample of the children exhibits poor maturity concerning admission to primary schools and to adopt relevant measssures for adressing these particular areas.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP - Findeisova.pdfPlný text práce11,85 MBAdobe PDFView/Open
Findeisova - vedouci.pdfPosudek vedoucího práce322,4 kBAdobe PDFView/Open
Findeisova - oponent.pdfPosudek oponenta práce340,12 kBAdobe PDFView/Open
Findeisova - prubeh obhajob.pdfPrůběh obhajoby práce108,61 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/12906

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.