Title: Autistické dítě předškolního věku
Other Titles: Autistic child of the preschool age
Authors: Vohradníková, Tereza
Advisor: Šámalová, Kateřina
Referee: Novotná, Lenka
Issue Date: 2014
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/12938
Keywords: předškolní věk;autismus;charakteristické projevy;nespecifické variabilní rysy;dětský autismus;atypický autismus;Aspergerův syndrom;dětská dezintegrační porucha;Rettův syndrom;demografická charakteristika autismu;vývoj poruchy v předškolním období;diagnostická kriteria
Keywords in different language: preschool age;autism;characteristic manifestation;nonspecific variable features;infantile autism;atypical autism;Asperger syndrome;children´s disintegration disorder;Rett syndrome;demographic characteristic autism;development disorder in preschool age;diagnostic criterions
Abstract: Tato bakalářská práce se zabývá problematikou poruchy autistického spektra u dětí předškolního věku. Teoretická část je zpočátku věnována charakteristice předškolního období. Další kapitoly se zabývají autismem, jeho charakteristickými projevy, popisem jednotlivých autistických poruch, dále demografickou charakteristikou, vývojem poruchy v předškolním období a diagnostickými kritérii. Cílem bylo objasnění základních informací a problematiky autismu. Praktická část obsahuje kazuistiky tří chlapců ze speciální mateřské školky, kteří mají diagnostikovanou poruchu autistického spektra. Kazuistiky byly zpracovány na základě pozorování, rozhovoru, analýzy dokumentů a projektivních technik. Přínosem této práce bylo detailnější poznání problematiky a získání nových informací především díky zpracovávání praktické části.
Abstract in different language: This thesis investigates autistic spectrum disorders of preschool children. The theoretical part begins with the characteristics of the preschool period. The next chapters look at autism, its characteristic symptoms, a description of each autistic disorder, demographic characteristics, development disorders in preschool children and diagnostic criteria. The aim of my thesis is to clarify basic information about autism. The practical part is case studies of three boys from a special nursery school who were diagnosed with autism spectrum disorder. Case reports have been prepared on the basis of observation, interviews, document analysis and projective techniques. This work was made possible by gaining a detailed understanding of autism together with knowledge acquired through practical research.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP - Vohradnikova.pdfPlný text práce1,24 MBAdobe PDFView/Open
Vohradnikova - vedouci.pdfPosudek vedoucího práce239,65 kBAdobe PDFView/Open
Vohradnikova - oponent.pdfPosudek oponenta práce330,47 kBAdobe PDFView/Open
Vohradnikova - prubeh obhajob.pdfPrůběh obhajoby práce73,08 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/12938

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.