Název: | Real-time plane-sweep with local strategy |
Autoři: | Nozick, Vincent Michelin, Silvain Arquès, Didier |
Citace zdrojového dokumentu: | Journal of WSCG. 2006, vol. 14, no. 1-3, p. 121-128. |
Datum vydání: | 2006 |
Nakladatel: | Václav Skala - UNION Agency |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | http://wscg.zcu.cz/wscg2007/Papers_2007/journal/!WSCG2007_Journal_Final.zip http://hdl.handle.net/11025/1355 |
ISBN: | 80-86943-09-7 |
ISSN: | 1213-6972 (hardcopy) 1213-6964 (online) 1213-6980 (CD-ROM) |
Klíčová slova: | vykreslování;plane-sweep algoritmus;fragment shadery |
Klíčová slova v dalším jazyce: | rendering;plane-sweep algorithm;fragment shaders |
Abstrakt: | Recent research in computer vision has made significant progress in the reconstruction of depth information from two-dimensional images. A new challenge is to extend these techniques to video images. Given a small set of calibrated video cameras, our goal is to render on-line dynamic scenes in real-time from new viewpoints. This paper presents an image-based rendering system using photogrametric constraints without any knowledge of the geometry of the scene. Our approach follows a plane-sweep algorithm extended by a local dynamic scoring that handles occlusions. In addition, we present an optimization of our method for stereoscopic rendering which computes the second image at low cost. Our method achieves real-time framerate on consumer graphic hardware thanks to fragment shaders. |
Práva: | © Václav Skala - UNION Agency |
Vyskytuje se v kolekcích: | Number 1-3 (2006) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Nozick.pdf | 219,39 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/1355
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.