Title: Psychomotorické a pohybové dovednosti žáků na 1. stupni ZŠ a jejich rozvoj pomocí práce s textilem
Other Titles: Psychomotor and physical skills of pupils on the first primary school and their development through work with textiles
Authors: Balko, Jana
Advisor: Honzíková, Jarmila
Issue Date: 2014
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/13746
Keywords: psychomotorické schopnosti;pohybové schopnosti;předškolní věk;mladší školní věk;vyučovací předmět praktické činnosti
Keywords in different language: psychomotor abilities;motor abilities;preschool age child;younger age;subject practice activity
Abstract: Tématem diplomové práce jsou psychomotorické a pohybové dovednosti žáků na 1. stupni ZŠ a jejich rozvoj pomocí práce s textilem. Text je rozčleněn do čtyř hlavních kapitol. První se zabývá teorií ohledně pojmů psychomotorické a pohybové dovednosti. Objasňuje pojmy z pohledu různých autorů zabývajících se touto tematikou. Zachycuje motorický vývoj jedince předškolního věku a mladšího školního věku. V druhé kapitole je stručně uveden postoj Rámcově vzdělávacího programu pro základní vzdělávání k osobnímu vývoji každého žáka. Zachycuje obsah vzdělávací oblasti Člověk a svět práce. Na konci kapitoly je přiblížen školní vzdělávací program ZŠ Aš a podrobněji je popsán vyučovací předmět praktické činnosti, jehož cílem je mimo jiné i podpora motorického vývoje žáka. Následuje průzkum psychomotorických a pohybových dovedností žáků na 1. stupni ZŠ. Cílem průzkumu bylo učinit si představu o úrovni psychomotorických a pohybových dovedností žáků. Celou práci uzavírá soubor pracovních námětů pro vyučovací předmět praktické činnosti. U uvedených námětů se předpokládá, že jsou sestaveny v souladu s motorickým vývojem dítěte.
Abstract in different language: The themes of my thesis are psychomotor and motor skills of pupils at primary schools and their development through their work with textiles. The text is divided into four main chapters. The first one deals with theory of concepts of psychomotor and motor skills. It explains the concepts from the perspective of different authors following up this topic. It captures the individual's motor development of preschool age and school age. The attitude of General educational program for primary education for personal development of each student is briefly stated in the second chapter. It captures the educational sphere of Humans and the world of work. The school educational program of elementary school in Aš is expounded at the end of the chapter and the subject of teaching practical work is described in detail, which aims, inter alia, the promotion of motor development of the pupil. After that it follows a research of psychomotor and motor skills of pupils at primary school. The aim of the survey was to make an idea about the level of psychomotor and motor skills of pupils. The whole work concludes set of working ideas for teaching the subject of practical activities. For those subjects it is supposed to be prepared in accordance with the motor development of a child.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KMT)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Konecna verze20III2014.pdfPlný text práce1,73 MBAdobe PDFView/Open
Balko - hodn..pdfPosudek vedoucího práce128,84 kBAdobe PDFView/Open
Balko - opon..pdfPosudek oponenta práce134,06 kBAdobe PDFView/Open
Balko - prot..pdfPrůběh obhajoby práce40,09 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/13746

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.