Title: Rovinné útvary na 2. stupni ZŠ
Other Titles: Plane figur on two level primary school
Authors: Svobodová, Iveta
Advisor: Pěchoučková, Šárka
Issue Date: 2014
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/13759
Keywords: čtverec;obdélník;kosočtverec;kosodélník;trojúhelník;lichoběžník;deltoid;kruh;kružnice;sonda;frontální výuka
Keywords in different language: square;rectangle;diamond;rhomboid;triangle;trapezoid;deltoid;ring;circle;sonde;frontal teaching
Abstract: Diplomová práce se zabývá rovinnými útvary na 2. stupni základní školy. Teoretická část shrnuje všechny rovinné útvary, které se objevují v učivu matematiky na 2. stupni základní školy. Analýza metodických příruček ukazuje, jaké učivo o rovinných útvarech je zařazeno do jednotlivých ročníků a na co je kladen důraz. Praktická část je zaměřena na realizaci úloh o rovinných útvarech pro žáky na 2. stupni základní školy.
Abstract in different language: This thesis occupies with plane structures at secondary school. The theoretical part summarizes all plane structures appearing in math curriculum at secondary school. The analysis of methodical guide demonstrates which curriculum of plane structures is classified into particular class year and on what it is emphasized. The practical part focuses on the implementation tasks about plane structures for secondary school pupils.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KMT)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rovinne utvary na 2. stupni zs -Svobodova Iveta.pdfPlný text práce4,58 MBAdobe PDFView/Open
Svobodova - hodn..pdfPosudek vedoucího práce118 kBAdobe PDFView/Open
posudek_svobodova.pdfPosudek oponenta práce181,03 kBAdobe PDFView/Open
Svobodova - prot..pdfPrůběh obhajoby práce41,05 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/13759

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.