Název: | Ideologické aspekty vzdělávání v socialistickém Československu |
Další názvy: | Ideological aspects of education in socialist Czechoslovakia |
Autoři: | Píšová, Eva |
Vedoucí práce/školitel: | Naxera, Vladimír |
Oponent: | Piknerová, Linda |
Datum vydání: | 2014 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/15225 |
Klíčová slova: | ideologie;komunismus;učebnice pro střední školy;vzdělávání |
Klíčová slova v dalším jazyce: | ideology;communism;high school textbooks;education |
Abstrakt: | Cílem diplomové práce je identifikace ideologických prvků v učebnicích pro střední školy využívaných v socialistickém Československu. Zkoumaný vzorek zahrnuje učebnice dějepisu, literatury, občanské nauky a branné výchovy vydané v 70. a 80. letech. Ideologické elementy jsou řazeny do čtyř kategorií - vazba na SSSR, uspořádání společnosti a jeho historické kořeny, socialistický člověk a obraz světa. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The aim of this thesis is to find ideological elements in high school textbooks which were used in the Czechoslovak Socialist Republic. We choose history, literature, social science and civil defense education textbooks from 1970s and 1980s. The elements are divided into four categories - the relationship with the USSR, the organization of society and its historical roots, a socialist man and an image of the world. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KAP) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
diplomovaprace.pdf | Plný text práce | 818,65 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Pisova_VED_DP.pdf | Posudek vedoucího práce | 85,55 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Pisova_OPO_ZSV_GEO.doc.docx | Posudek oponenta práce | 44,18 kB | Microsoft Word XML | Zobrazit/otevřít |
Pisova.pdf | Průběh obhajoby práce | 275,65 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/15225
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.