Title: Audiovizuální podpora výuky francouzského jazyka na středních školách (úroveň A2)
Other Titles: Audio-visual support of the French language in secondary schools (level A2)
Authors: Gabrielová, Martina
Advisor: Horová, Helena
Referee: Fenclová, Marie
Issue Date: 2015
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/18432
Keywords: učebnice;metoda;metodologie;audio-visuel;SGAV;CVIČENÍ;Moodle;podpora
Keywords in different language: textbook;method;methodology;SGAV;exercise;Moodle;support
Abstract: Diplomová práce má dvě části, teoretickou a praktickou. V teorecké části jsou definovány pojmy jako podpora, učebnice, metoda a metodologie. Dále se zabývá historií audiovizuální metody. Praktická část nabízí průzkum učebnic francouzštiny na českém trhu. Do plzeňských středních škol byl zaslán dotazník a na jeho základě byly vybrány dvě nejpoužívanější učebnice francouzštiny (Forum a Connexions), které byly popsány a rozebrány jejich klady a zápora. Jako vrchol práce je označeno navržené doplnění cvičení k těmto učebnicim v úrovni A2/B1 podle CECRu. K tvorbě cvičení byla vybrána webová aplikace Moodle, ve které bylo navrženo dvanáct různých audiovizuálních cvičení a doplňků.
Abstract in different language: In the first part of the thesis there are introduced terms like support, textbook, method and methodology by Puren, Cuq and Gruca. Then the history and description of audio-visual methodology is presented. In the second part, practical part, we focused on questionnaire survey at grammars schools. The result of the questionnaire that has three questions is the choice of two textbooks that are used at high schools in Pilsen. The result could not be significant because of percentage of correspondings, it is only forty six percent. Comparison and analysis of these two books leads to the conclusion that they are almost the same, only the audio-visual support is not so good in both cases. Forum has online support for level two, Connexions has it only for level one. So in the last part the author offers a solution. She prepared a manual for how to create six exercises and six modules to enrich the teaching that includes song, grammar, vocabulary, homework, writing, forum, databases, questionnaire, facts and history.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KRO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gabrieolova_Martina_2015_DP.pdfPlný text práce1,93 MBAdobe PDFView/Open
vedouci-Gabrielova_vedouci.PDFPosudek vedoucího práce682,68 kBAdobe PDFView/Open
oponent-Gabrielova_Oponent.PDFPosudek oponenta práce1,05 MBAdobe PDFView/Open
obhajoba-Gabrielova_obhajoba.PDFPrůběh obhajoby práce452,06 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/18432

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.