Title: Nejčastější pravopisné chyby žáků na 2. stupni ZŠ a jak jim předcházet
Other Titles: The most common spelling mistakes at upper primary school and the way how to avoid them
Authors: Šmatová, Dana
Advisor: Vejvodová, Jana
Referee: Vaňková, Jana
Issue Date: 2015
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/19677
Keywords: pravopis;pravopisné jevy;pravopisné znalosti;pravopisné učivo;pravopis lexikologický;pravopis morfologický;pravopis syntaktický
Keywords in different language: spelling;spelling phenomena;spelling knowledge;spelling learning;lexicological spelling;morphological spelling;syntactic spelling
Abstract: Bakalářská práce je zaměřena na nejčastější pravopisné chyby žáků na 2. stupni ZŠ. Jsou zde uvedeny typy pravopisných jevů, ověřené metodické postupy při jejich nácviku a klasifikace chyb. Na základě výsledků výzkumu jsou stanovena metodická doporučení směřující k předcházení chybám.
Abstract in different language: The bachelor thesis is focused on the most common spelling mistakes which can be found by the pupils on the second stage of a primary school. The thesis introduces the types of spelling phenomena, proven methodology in their practicing and error classification. Finally, the methodological suggestions, which head for the prevention of errors, are determined on the base of research results.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KČJ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nejcastejsi pravopisne chyby zaku na 2. stupni ZS a jak jim predchazet.pdfPlný text práce1,17 MBAdobe PDFView/Open
vedouci-smatova_vejvodova.pdfPosudek vedoucího práce31,87 kBAdobe PDFView/Open
oponent-smatova_vankova.pdfPosudek oponenta práce30,65 kBAdobe PDFView/Open
obhajoba-smatova_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce70,01 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/19677

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.