Title: | Nejčastější pravopisné chyby žáků na 2. stupni ZŠ a jak jim předcházet |
Other Titles: | The most common spelling mistakes at upper primary school and the way how to avoid them |
Authors: | Šmatová, Dana |
Advisor: | Vejvodová, Jana |
Referee: | Vaňková, Jana |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/19677 |
Keywords: | pravopis;pravopisné jevy;pravopisné znalosti;pravopisné učivo;pravopis lexikologický;pravopis morfologický;pravopis syntaktický |
Keywords in different language: | spelling;spelling phenomena;spelling knowledge;spelling learning;lexicological spelling;morphological spelling;syntactic spelling |
Abstract: | Bakalářská práce je zaměřena na nejčastější pravopisné chyby žáků na 2. stupni ZŠ. Jsou zde uvedeny typy pravopisných jevů, ověřené metodické postupy při jejich nácviku a klasifikace chyb. Na základě výsledků výzkumu jsou stanovena metodická doporučení směřující k předcházení chybám. |
Abstract in different language: | The bachelor thesis is focused on the most common spelling mistakes which can be found by the pupils on the second stage of a primary school. The thesis introduces the types of spelling phenomena, proven methodology in their practicing and error classification. Finally, the methodological suggestions, which head for the prevention of errors, are determined on the base of research results. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KČJ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Nejcastejsi pravopisne chyby zaku na 2. stupni ZS a jak jim predchazet.pdf | Plný text práce | 1,17 MB | Adobe PDF | View/Open |
vedouci-smatova_vejvodova.pdf | Posudek vedoucího práce | 31,87 kB | Adobe PDF | View/Open |
oponent-smatova_vankova.pdf | Posudek oponenta práce | 30,65 kB | Adobe PDF | View/Open |
obhajoba-smatova_prubeh.pdf | Průběh obhajoby práce | 70,01 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/19677
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.