Title: Recruitment strategies in the digital world: Comparative analyses of Czech and German recruiting agencies/companies.
Other Titles: Recruitment strategies in the digital world: Comparative analyses of Czech and German recruiting agencies/companies.
Authors: Hájková, Dominika
Advisor: Kumar Alok, M.A.
Referee: Franklin David Eugene, B. A.
Issue Date: 2016
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/22869
Keywords: agentura práce agenturní zaměstnanec uchazeč volná pracovní pozice pracovní portál
Keywords in different language: recruitment agency agency worker candidate job vacancy job portal
Abstract: Hlavním cílem bakalářské práce je poskytnout informace v oblasti náboru zaměstnanců zejména strategie při náboru zaměstnanců v digitálním světě a prostřednictvím agentur práce. Dále je cílem porovnat české a německé agentury práce z několika různých aspektů, kde hlavním aspektem je vliv sociálních sítí na nábor zaměstnanců. První část práce se zaměřuje na teoretickou část. Teoretická část se zabývá obecným vysvětlením pojmu náboru pracovníků a terminologie s tímto tématem spjaté. Ve druhé polovině teoretické části se výklad více soustředí na důležitost sociálních médií v oblasti náboru pracovníků. Praktická část se zabývá srovnávací analýzou českých a německých agentur práce na pracovním trhu z hlediska jejich počtu, zaměření a charakteristiky agenturních zaměstnanců. Dále je analýza soustředěna na vliv sociálních sítí na agentury práce, kde se jednak pojednává o užití sociálních médií agenturami práce, ale i uchazeči o práci.
Abstract in different language: The aim of this thesis is to provide information in the field of recruitment especially about recruitment digital strategies and recruitment agencies. Further aim is to compare Czech and German recruiting agencies from several of aspects mainly from the influence of fast developing digital world. The first part of the thesis focuses on the theoretical part. Theoretical part deals with general explanation of recruitment and essential terminology. In the second half of theoretical part the explanation focuses more on the importance of social media in recruitment. The practical part deals with comparative analysis of Czech and German recruiting agencies on the labour markets in terms of number, alignment and characteristics of agency workers. Furthermore, the analysis focused on the impact of social networks on the recruitment agencies, which consists not only the use of social media by recruitment agencies, but also by job seekers.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAJ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska prace - Dominika Hajkova.pdfPlný text práce4,04 MBAdobe PDFView/Open
Hajkova - vedouci.pdfPosudek vedoucího práce507,15 kBAdobe PDFView/Open
Hajkova - oponent.pdfPosudek oponenta práce620,46 kBAdobe PDFView/Open
Hajkova - obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce600,44 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/22869

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.