Title: Cenová citlivost - realizace výzkumu pro zvolený produkt
Other Titles: Price sensitivity - implementation of research for selected product
Authors: Kolingerová, Tereza
Advisor: Eger Ludvík, Doc. PaedDr. CSc.
Referee: Čechurová Lenka, Ing.
Issue Date: 2016
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/23231
Keywords: výzkum trhu;cena;cenový výzkum;cenová citlivost;holandský test;káva;crosscafé;studenti
Keywords in different language: market research;price;price research;price sensitivity;van westendorp price sensivitity meter;coffee;crosscafe;students
Abstract: Předložená práce je zaměřena na výzkum cenové citlivosti s využitím Holandského testu. Zkoumaným produktem je káva latté s příchutí marshmallow kavárenské sítě typu CrossCafe a cílovou skupinou pro výzkum jsou studenti vysokých škol v Plzni. Cílem této diplomové práce je zpracování teoretických východisek k problematice výzkumu trhu se zaměřením na cenový výzkum, návrh designu vlastního výzkumu pro Holandský test cenové citlivosti a jeho následná realizace. Výsledky výzkumu jsou prezentovány v grafu typickém pro tento test, včetně vyznačení všech důležitých bodů. Na závěr práce je vedena diskuze, kde jsou výstupy výzkumu porovnávány s dodatečným cenovým průzkumem provedeným v obdobných zařízeních v Plzni. Celý výzkum je stručně shrnut v podobě zprávy executive summary.
Abstract in different language: The presented work is focused on research of price sensitivity with the use of Van Westendorp Price Sensivitity test. Researched product is coffee latte flavored with marshmallow cafe networks like CrossCafe and the target group are college students in Pilsen. The aim of this diploma thesis is to compile theoretical background of market research issues with the focus on price research, design own research for Van Westendorp Price Sensivitity test and its realization. Results of the research are presented in a graph which is typical for this test including the designation of all important points. In conclusion of this work, there is a discussion, where are the results of research compared with additional price survey in similar companies in Pilsen. The whole research is briefly summarised in executive summary.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP - Kolingerova.pdfPlný text práce2,04 MBAdobe PDFView/Open
Kolingerova_V.pdfPosudek vedoucího práce726,41 kBAdobe PDFView/Open
Kolingerova_O.pdfPosudek oponenta práce516,46 kBAdobe PDFView/Open
Kolingerova_P.pdfPrůběh obhajoby práce179,5 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/23231

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.