Title: Řízení vztahů se zákazníkem a jeho význam pro posílení konkurenceschopnosti podniku
Other Titles: Customer Relationship Management and its importance for strengthening the company's competitiveness
Authors: Petrikovič, Tomáš
Advisor: Pavlák Miroslav, Ing. Ph.D.
Referee: Jelínková Eva, Ing.
Issue Date: 2016
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/23334
Keywords: crm;řízení vztahů se zákazníkem;řízení vztahů;zákazník;jak získat zákaznika;informační systémy crm
Keywords in different language: crm;customer relationships;relationships;customer;crm information systems;how to get the customer
Abstract: Bakalářská práce se zabývá tématem řízení vztahů se zákazníkem a jeho významem pro posílení konkurenceschopnosti podniku. Je zde věnována pozornost charakteristice konkrétní firmy s ukázkou ekonomických výsledků v posledních letech. Následující část se zaměřuje na vymezení základních pojmů, principů, definic a cílů řízení vztahů se zákazníky. V další části je popsán reálný postup řízení vztahu se zákazníkem, teoretické základy a praktické zkušenosti. Poslední částí práce jsou analýzy a návrhy dalších možných řešení. Závěrečná kapitola obsahuje celkové shrnutí.
Abstract in different language: This bachelor's thesis deals with the topic of Customer Relationship Management and its importance for strengthening the competitiveness of a company. It also pays attention to the characteristics of a specific company with a demonstration of economic performance in recent years. The following section focuses on the definitions of basic concepts, principles, definitions, and goals of customer relationship management. The next section describes the actual procedure for real customer relationship management, theoretical background, and practical experience. The last part of the thesis consists of analyses and suggestions for other possible solutions. The final chapter contains a summary.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPM)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP - CRM Tomas Petrikovic.pdfPlný text práce2,75 MBAdobe PDFView/Open
Petrikovic T. - V.PDFPosudek vedoucího práce626,26 kBAdobe PDFView/Open
Petrikovic T. - O.PDFPosudek oponenta práce688,12 kBAdobe PDFView/Open
Petrikovic T. - prubeh.PDFPrůběh obhajoby práce184,6 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/23334

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.