Název: | Zkoumání vnímání a znázornění pojmů u jedenáctiletých dětí |
Další názvy: | Research on how students of basic art school percept and represent concepts |
Autoři: | Lerch, Lukáš |
Vedoucí práce/školitel: | Lukavský, Jindřich |
Oponent: | Podlipský, Rudolf |
Datum vydání: | 2012 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/2395 |
Klíčová slova: | emoce;pojem;znázornění;rozpoznávání;areté;techné;vizuální gramotnost;kresba;hermeneutika;abstraktní umění;konkrétní umění;krize dětského výtvarného projevu |
Klíčová slova v dalším jazyce: | emotions;concept;representation;perception;arete;techne;visual literacy;drawing;hermeneutics;abstract art;figurative art;crisis of children's artistic expression |
Abstrakt: | Diplomová práce navazuje na didaktickou analýzu nefigurativního výtvarného vyjádření pojmů emocí u jedenáctiletých dětí prováděnou Janem Slavíkem, Marií Fulkovou a Jindřichem Lukavským. Zadání původního výzkumu je upraveno a výsledné poznatky jsou porovnávány s výsledky vzorové studie z roku 2006. Teoretická část se zaměřuje především na propojení s psychologií. V praktické části se pomocí statistických mechanizmů a komparace zaměřuji na možnosti interpretace poznatků z analýzy jednotlivých fází, a zároveň ověřuje původní výzkum v jiné rovině. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This thesis refers to a didactic analysis dealing how the terms of emotions are interpreted by children in the age of eleven using nonfigurative art carried out by Jan Slavík, Marie Fulková and Jindřich Lukavský. Enterings of the original research are modified and the resulting findings are compared with the results of the sample study carried out in 2006. The theoretical part of this thesis is focused on connection of art and psychology. The practical part is focused on the possibility of the interpretation of findings from the analysis in individual parts, using the statistical mechanisms and subsequent comparison. Also it verifies the original research in different way. Klíčová |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KVK) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace Lukas Lerch 2012.pdf | Plný text práce | 5,84 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Lerch Lukas - posudek ved.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,42 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Lerch Lukas - posudek opon.pdf | Posudek oponenta práce | 1,57 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Lerch Lukas - prubeh.pdf | Průběh obhajoby práce | 479,15 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
obrazová příloha.pdf | Obrazová příloha | 159,55 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
DP tabulky a grafy.xlsx | Tabulky a grafy | 116,35 kB | Microsoft Excel XML | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/2395
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.