Title: Rozvoj čtení v nejpoužívanějších učebnicích osmé a deváté třídy na základní škole
Other Titles: Developing reading skills in the textbooks mostly used in 8th and 9th grade of elementary school
Authors: Bacíková, Karolína
Advisor: Lišková Libuše, Mgr. M.A.
Issue Date: 2016
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/24284
Keywords: učebnice;jazykové dovednosti;čtení;druhy čtení;skimming;scanning;fáze čtení
Keywords in different language: textbooks;language skills;reading;types of reading;skimming;scanning;reading stages
Abstract: Tato diplomová práce se věnuje rozvoji čtení v nejpoužívanější učebnici osmých a devátých tříd základních škol v Plzni. Práce je rozdělena na dvě části. První, teoretická část práce seznamuje obecně s tématem učebnic, především se zaměřením na výuku cizího jazyka. Dále součástí teoretické části jsou témata zabývající se jazykovými dovednostmi, pojmem čtení, několika druhy čtení a účastníky tohoto procesu. Na závěr se tato kapitola věnuje třem důležitým fázím. Druhá, praktická část diplomové práce je založena na vlastních výzkumech uskutečněných na základních a středních školách ve městě Plzni. Cílem prováděných výzkumů na plzeňských středních a základních školách bylo určit nejpoužívanější učebnici anglického jazyka a analyzovat, jaké metody zaměřené na rozvoj čtení jsou v ní převážně využívány. Na základě dat poskytnutých výzkumem bylo následně vytvořeno šest analýz zaměřených na rozvoj čtecích dovedností u žáků základních škol.
Abstract in different language: This diploma thesis deals with the topic developing reading skills in the most used textbook in the 8th and 9th grade of elementary schools in Pilsen. This thesis is divided into two parts. The first part is the theoretical one and deals with the topic textbooks, mostly concentrated on teaching foreign languages. The next part includes the topics language skills, reading, different types of reading and three participants during this process. Finally the theoretical part deals with three important reading stages. The second part is the practical one and contains the researches made at the elementary and secondary schools in Pilsen. The aim of my research was to find out the most used English textbook at elementary schools in Pilsen and after that to make analyses of the chosen reading parts with the focus on developing reading skills.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KAN)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DIPLOMOVA_PRACE_KAROLINA_BACIKOVA.pdfPlný text práce6,79 MBAdobe PDFView/Open
Bacikova - LL - ved.pdfPosudek vedoucího práce840,26 kBAdobe PDFView/Open
Bacikova - BV - opon.pdfPosudek oponenta práce1,05 MBAdobe PDFView/Open
Bacikova - obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce284,18 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/24284

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.