Název: | Hodnocení motoriky dětí předškolního věku testovou baterií BOT-2 |
Další názvy: | Assessment of motor skills of preschool children with the test battery - Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency, Second Edition |
Autoři: | Hercíková, Lenka |
Vedoucí práce/školitel: | Kavalířová Gabriela, Mgr. Ph.D. |
Oponent: | Kolovská Ilona, Mgr. |
Datum vydání: | 2016 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/24365 |
Klíčová slova: | motorický vývoj;jemná motorika;hrubá motorika;předškolní věk;testová baterie bot-2 |
Klíčová slova v dalším jazyce: | motor development;fine motor;gross motor;preschool age;test battery bot-2 |
Abstrakt: | Diplomová práce se zabývá motorickým vývojem od narození do sedmi let věku dítěte. V této pilotní studii jsou rozebrány a dle manuálu BOT-2 přeloženy jednotlivé subtesty, pokyny k provedení úkolů zkrácené verze a hodnocení dle tabulek. V praktické části se testovalo šest subjektů. Ze samotného testování a následného vyhodnocení vyplynulo, že testovaní jedinci jsou v motorickém vývoji na úrovni, na které mají být. Z pozorování bylo zřejmé, že některé úkoly pro děti předškolního věku jsou těžko proveditelné. Pro testování hrubé a jemné motoriky dětí předškolního věku, jsou vhodnější testové baterie, které jsou rozděleny dle věku testovaných a cviky jsou postaveny tak, že je v určitém věku musí testovaní zvládnout. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The thesis deals with motor development from birth to seven years of age. In this pilot study are analyzing and according to the manual BOT-2 translated individual subtests, instructions for performing tasks a short form of the assessment and the tables. In the practical part of the six subjects tested. From the very testing and subsequent evaluation showed that individuals are tested in motor development at the level at which they should be. From observation it was evident that some tasks for preschoolers are hardly feasible. For testing coarse and fine motor skills of preschool children are more suitable test batteries, which are divided by age and tested exercises are built so that at a certain age must be tested to handle. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KTV) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Diplomova (bakalarska) prace - Lenka Hercikova.pdf | Plný text práce | 6,92 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
HERCIKOVA L. - VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 200,19 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
HERCIKOVA L..pdf | Průběh obhajoby práce | 51,47 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
HERCIKOVA L. - OP.pdf | Posudek oponenta práce | 263,64 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/24365
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.