Title: | Přepočet turbíny na změněné parametry s retrofitem NT dílu turbíny |
Other Titles: | Turbine conversion for altered parameters with the retrofit of turbine LP part |
Authors: | Schmidt, Filip |
Advisor: | Gášpár Roman, Ing. |
Referee: | Novák Martin, Ing. |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/25303 |
Keywords: | retrofit;reverse engineering;elektrárna;cyklus;průtočná část;parní turbína;tepelné schéma |
Keywords in different language: | retrofit;reverse engineering;power plant;cycle;flow path;steam turbine;heat balance diagram |
Abstract: | Diplomová práce zpracovává problematiku retrofitu parní turbíny. Práce vysvětluje proces retrofitu a metody používané při jeho návrhu. Prakticky práce ukazuje tepelný výpočet cyklu a návrh průtočné části. Součástí práce je i konkrétní konstrukční návrh retrofitu posledního stupně parní turbíny. |
Abstract in different language: | This diploma thesis deals with the steam turbine retrofit. The thesis explains process of retrofit design and methods used for retrofit design. In practical way the thesis shows heat balance calculation of the cycle and a design of the flow path. Actual design of the steam turbine last stage retrofit is also a part of this thesis. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KKE) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DP_Filip_Schmidt_2016.pdf | Plný text práce | 8,91 MB | Adobe PDF | View/Open |
Schmidt - hodnoceni DP.pdf | Posudek vedoucího práce | 326,25 kB | Adobe PDF | View/Open |
Schmidt - OP DP.pdf | Posudek oponenta práce | 362,93 kB | Adobe PDF | View/Open |
Prubeh obhajoby DP Schmidt.pdf | Průběh obhajoby práce | 186,08 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/25303
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.