Název: | Ontogeneze a morální vývoj podle J. Piageta a jeho kritiků |
Další názvy: | Ontogeny and Moral Development According to J. Piaget and his critics |
Autoři: | Mertlová, Lenka |
Vedoucí práce/školitel: | Murgaš Jaromír, PhDr. CSc. |
Oponent: | Kratochvíl Miloš, Mgr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2017 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/26759 |
Klíčová slova: | piaget;morální úsudek;morální vývoj;ontogeneze;vývojová stádia;sociálně-kognitivní teorie |
Klíčová slova v dalším jazyce: | piaget;moral judgement;moral development;ontogeny;stages of development;socio-cognitive theory |
Abstrakt: | Cílem této bakalářské práce je pojednat o koncepci morálního vývoje Jeana Piageta a jeho kritiků, zejména Lawrence Kohlberga a Eleanor Maccobyové. Práce je rozdělena do čtyř částí. První část obsahuje definice morálky a termínů, které s ní souvisejí. Další část se zaměřuje na Piagetovu koncepci morálního vývoje, pojednává zde o jeho výzkumných metodách, morálních stádiích a vysvětluje pojmy, které sám vymyslel. Práce se zmiňuje o některých vývojových teoreticích, kteří Piagetovu teorii kriticky zhodnocují. Třetí část blíže pojednává o jednom z Piageotových kritiků - Kohlbergovi, zmiňuje se o jeho výzkumných metodách, stádiích a úrovních morálního usuzování. Poslední kapitola pojednává o sociálně-kognitivní teorii Maccobyové. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This bachelor thesis is focused on Piaget's concept of moral development and its critics, especially Lawrence Kohlberg and Eleanor Maccoby. The thesis is divided into four parts. The first part contains of definition of morality and terms related to it. Next part is focused on Piaget's concept of moral development, discusses about Piaget's methods of research, stages of moral development and explains terms he invented. There are mentioned some developmental theorists who critically analysed Piaget's theory. Third part deals with one of Piaget's critics Kohlberg. This part refers to his methods of research and stages and levels of moral judgement. The last chapter discusses Maccoby's socio-cognitive theory. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFI) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
BP-Mertlova.pdf | Plný text práce | 876,24 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
mertlova_murgas.pdf | Posudek vedoucího práce | 647,69 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
mertlova_kratochvil_new.pdf | Posudek oponenta práce | 823,92 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
mertlova_O.pdf | Průběh obhajoby práce | 395,63 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/26759
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.