Název: | Návrh a implementace deskové hry pro kognitivní trénink |
Další názvy: | Design and implementation of the board game for cognitive training |
Autoři: | Horký, Michal |
Vedoucí práce/školitel: | Mautner Pavel, Ing. Ph.D. |
Oponent: | Brůha Petr, Ing. |
Datum vydání: | 2017 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/27674 |
Klíčová slova: | mozek;kognitivní trénink;soustředění;uvolnění;desková hra;neurosky mindwave mobile;eeg;thinkgear;síťová komunikace;c++;qt |
Klíčová slova v dalším jazyce: | brain;cognitive training;attention;meditation;board game;neurosky midnwave mobile;eeg;thinkgear;network communication;c++;qt |
Abstrakt: | Bakalářská práce popisuje výběr, návrh a implementaci deskové hry pro kognitivní trénink. Vybranou hrou jsou Lodě. Hra je pro dva hráče, kteří se snaží zničit jako první flotilu toho druhého. Hra je upravená tak, aby hráče co nejvíce bavila a aby byla schopna využít čelenku NeuroSky MindWave Mobile, která snímá soustředění a meditaci uživatele. Snímaná data z čelenky jsou využívána ve hře, kdy při určitém soustředění uživatel může ovlivnit průběh hry. Při opakovaném hraní slouží aplikace pro trénink schopnosti soustředění a meditace. Dále je přidělán modul pro průzkum mozkové aktivity uživatelů. Ten umožňuje kromě sběru dat i zobrazení výsledků měření. Ke hře je vytvořen server, který zprostředkovává komunikaci mezi klienty a uchovává jejich konfigurace. Jak hra, tak server jsou vyvíjeny v programovacím jazyce C++ s využitím Qt frameworku, který zajišťuje vytvoření multiplatformního softwaru. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The bachelor thesis describes choice, design and implementation of the board game for a cognitive training. Selected game is Naval Battles. The game is for two players, who try to destroy other player's fleet first. The game is modified to be more enjoyable and to use headset NeuroSky MindWave Mobile. The headset gets values of player's attention and meditation. This data are used in the game. Player can influence a game situation with a certain level of attention or meditation. The game serves as a training for player's attention and meditation, when is repeatedly played. There is a module for a brain activity research that besides a data collection shows a statistic results. The game has server, which was created for communication with clients and preservation of their game configurations. Both programs are implemented in language C++ with Qt framework, which ensures to create multiplatform software. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KIV) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
BP.pdf | Plný text práce | 2,24 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
A13B0320P-posudek.pdf | Posudek oponenta práce | 716,28 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
A13B0320P-hodnoceni.pdf | Posudek vedoucího práce | 458,37 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
A13B0320P-obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 251,32 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/27674
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.