Title: Návrh a implementace deskové hry pro kognitivní trénink
Other Titles: Design and implementation of the board game for cognitive training
Authors: Horký, Michal
Advisor: Mautner Pavel, Ing. Ph.D.
Referee: Brůha Petr, Ing.
Issue Date: 2017
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/27674
Keywords: mozek;kognitivní trénink;soustředění;uvolnění;desková hra;neurosky mindwave mobile;eeg;thinkgear;síťová komunikace;c++;qt
Keywords in different language: brain;cognitive training;attention;meditation;board game;neurosky midnwave mobile;eeg;thinkgear;network communication;c++;qt
Abstract: Bakalářská práce popisuje výběr, návrh a implementaci deskové hry pro kognitivní trénink. Vybranou hrou jsou Lodě. Hra je pro dva hráče, kteří se snaží zničit jako první flotilu toho druhého. Hra je upravená tak, aby hráče co nejvíce bavila a aby byla schopna využít čelenku NeuroSky MindWave Mobile, která snímá soustředění a meditaci uživatele. Snímaná data z čelenky jsou využívána ve hře, kdy při určitém soustředění uživatel může ovlivnit průběh hry. Při opakovaném hraní slouží aplikace pro trénink schopnosti soustředění a meditace. Dále je přidělán modul pro průzkum mozkové aktivity uživatelů. Ten umožňuje kromě sběru dat i zobrazení výsledků měření. Ke hře je vytvořen server, který zprostředkovává komunikaci mezi klienty a uchovává jejich konfigurace. Jak hra, tak server jsou vyvíjeny v programovacím jazyce C++ s využitím Qt frameworku, který zajišťuje vytvoření multiplatformního softwaru.
Abstract in different language: The bachelor thesis describes choice, design and implementation of the board game for a cognitive training. Selected game is Naval Battles. The game is for two players, who try to destroy other player's fleet first. The game is modified to be more enjoyable and to use headset NeuroSky MindWave Mobile. The headset gets values of player's attention and meditation. This data are used in the game. Player can influence a game situation with a certain level of attention or meditation. The game serves as a training for player's attention and meditation, when is repeatedly played. There is a module for a brain activity research that besides a data collection shows a statistic results. The game has server, which was created for communication with clients and preservation of their game configurations. Both programs are implemented in language C++ with Qt framework, which ensures to create multiplatform software.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KIV)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP.pdfPlný text práce2,24 MBAdobe PDFView/Open
A13B0320P-posudek.pdfPosudek oponenta práce716,28 kBAdobe PDFView/Open
A13B0320P-hodnoceni.pdfPosudek vedoucího práce458,37 kBAdobe PDFView/Open
A13B0320P-obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce251,32 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/27674

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.