Title: Komunikační plán vybraného podniku
Other Titles: Communication plan of the chosen company
Authors: Walterová, Monika
Advisor: Hommerová Dita, Ing. Ph.D., MBA
Referee: Mičík Michal, Ing.
Issue Date: 2017
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/28980
Keywords: agentura práce;komunikační plán;marketingová komunikace;situační analýza
Keywords in different language: employment agency;communication plan;marketing communication;situation analysis
Abstract: Cílem předložené diplomové práce je navrhnout komunikační kampaň pro vybranou agenturu práce, která se zaměřuje na zprostředkování zaměstnání v Plzeňském kraji. V teoretické části práce je vypracován teoretický úvod do problematiky marketingové komunikace a komunikačního plánování. Následuje krátké představení vybrané agentury práce a popis hlavních činností této agentury. První fází komunikačního plánu je situační analýza, které je věnována samostatná kapitola. V rámci situační analýzy jsou provedeny dílčí analýzy PEST, analýza odvětví, analýza interního prostředí a marketingového mixu. Výstupy jsou využity pro sestavení matice SWOT, TOWS a IE. Následující kapitola obsahuje dotazníkové šetření a interpretaci výsledků. V závěru práce je sestaven návrh komunikačního plánu, který zahrnuje zbylé fáze: stanovení cílů komunikace, zvolení strategie a zhodnocení efektivity komunikačního plánu.
Abstract in different language: The goal of the submitted diploma thesis is to create a communication campaign for the chosen employment agency. The agency is concerned with job recruitment in the region of Pilsen. The theory part consists of main issues: marketing communication and communication planning. In the following part there is an introduction of the chosen organisation and its content. The particular chapter is dedicated to the situational analysis which is the first phase of the communication plan. The partial analyses such as PEST, sector analysis, internal environment analysis and marketing mix are performed as a part of the situational analysis. The outputs are used to assemble the SWOT, TOWS, and IE matrices. The following chapter contains the questionnaire survey and the interpretation of the results. At the end of the thesis the draft of the communication plan is compiled. The plan includes the remaining phases: setting the communication goals, selecting the strategy and evaluating the effectiveness of the communication plan.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP_Walterova Monika Komunikacni plan.pdfPlný text práce2,18 MBAdobe PDFView/Open
Walterova_O.pdfPosudek oponenta práce741,99 kBAdobe PDFView/Open
Walterova_v.pdfPosudek vedoucího práce650,62 kBAdobe PDFView/Open
Walterova_p.pdfPrůběh obhajoby práce193,33 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/28980

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.