Title: | Využití SWOT analýzy v sebereflexi začínajícího učitele MŠ |
Other Titles: | Using SWOT Analysis in the Self-Reflection of a Novice Kindergarten Teacher |
Authors: | Říhová, Jaroslava |
Advisor: | Podpera Milan, Mgr. Ph.D. |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/31665 |
Keywords: | učitel;začínající učitel;mateřská škola;kompetence;reflexe;sebereflexe;swot analýza;diagram |
Keywords in different language: | teacher;novice teacher;kindergarten;competence;reflection;self-reflection;swot analysis;diagram |
Abstract: | Tato bakalářská práce definuje pojmy jako učitel, začínající učitel, reflexe, sebereflexe a SWOT analýza. Cílem je zjistit, zda je marketingová strategie SWOT analýza vhodným nástrojem pro sebereflexi pro začínající učitele v mateřských školách. Diagramy SWOT analýzy byly rozdány respondentům a následně vyhodnoceny. Zkoumání probíhalo mezi studentkami 3. ročníku Západočeské univerzity na Pedagogické fakultě, obor Učitelství pro MŠ. |
Abstract in different language: | This bachelor thesis defines words as teacher, novice teacher, reflection, self-reflection and SWOT analysis. The aim is to find out the SWOT marketing strategy is a suitable tool for self-reflection for novice teachers in kindergartens. SWOT analysis diagrams were distributed to respondents and subsequently evaluated. The study was carried out among the students in the 3rd year of studies of the University of West Bohemia, the Faculty of Education, specializing in Teaching for Kindergartens. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Rihova_Bakalarska prace.pdf | Plný text práce | 1,29 MB | Adobe PDF | View/Open |
Rihova VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 638,44 kB | Adobe PDF | View/Open |
Rihova OP.pdf | Posudek oponenta práce | 642,24 kB | Adobe PDF | View/Open |
Rihova O.pdf | Průběh obhajoby práce | 369,62 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/31665
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.