Title: Škola chůze s protézou dolní končetiny
Other Titles: School of walking with lower limb prosthesis
Authors: Samek, Jiří
Advisor: Poková Petra, Mgr.
Referee: Kott Otto, MUDr. CSc.
Issue Date: 2018
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/31686
Keywords: amputace;chůze;škola chůze;chůze s protézou
Keywords in different language: amputation;gait training;school of walk
Abstract: Tématem této práce je škola chůze s protézou dolní končetiny. Práce je rozdělena do dvou částí, přičemž v teoretické části je popisována problematika a vývoj amputací, předprotetická péče u pacienta po amputaci a kineziologický rozbor chůze zdravého člověka a chůze pacienta s protézou. Praktickou část tvoří 1 kazuistika, ze které vychází manuál, podle kterého lze postupovat při práci s pacientem. Jsou zde stanoveny hypotézy, popsaná metodika práce a vyhodnocené výsledky.
Abstract in different language: The topic of this Bachelor's Thesis is the gait training with the lower limb prosthesis. The Thesis is divided into two parts. In the theoretical part, I describe the problematics and the development of amputations, pre-prosthetic care of a patient who had undergone the amputation, and the kinesiological analysis of walk of a healthy person and a person with the prosthesis. The practical part is formed by one casuistry which gave the basis to the manual describing the work with a patient. This part includes the hypotheses, the methodology of the work with a patient, and the evaluation of the results.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFE)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakala_r_ska_ pra_ce.pdfPlný text práce10,74 MBAdobe PDFView/Open
Samek - oponentsky posudek.pdfPosudek oponenta práce403,3 kBAdobe PDFView/Open
Samek - posudek vedouci prace.pdfPosudek vedoucího práce1,44 MBAdobe PDFView/Open
BP - Samek.pdfPrůběh obhajoby práce442,31 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/31686

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.