Title: | Geovědní miskoncepce mezi vysokoškolskými studenty |
Other Titles: | Geoscience misconception among college students |
Authors: | Štrudlová, Michaela |
Advisor: | Mentlík Pavel, Doc. RNDr. Ph.D. |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/32772 |
Keywords: | miskoncepce;geovědní;dotazník;skupina |
Keywords in different language: | misconceptins;geoscience;questionnare;group |
Abstract: | Diplomová práce se zabývá geovědními miskoncepcemi mezi vysokoškolskými studenty. Cílem práce bylo vysvětlení odborného termínu miskoncepce, se zaměřením na geovědní miskoncepce. Následně analyzovat výskyt miskoncepcí mezi jednotlivými ročníky vysokoškolských studentů oboru geografie. K zjištění výsledků bylo využito dotazníkového šetření. Výsledky dotazníku byly statisticky vyhodnoceny a následně porovnány s vybranými miskoncepcemi z obdorného článku "A compilation and Review of over 500 Geoscience Miconceptions" (FRANCEK, M. 2013). |
Abstract in different language: | This diploma thesis deal geographic misconceptions among university students. The objective of the theis was to explain term misconception, focusing on geoscience misconceptions. Then analyse the occurrence of misconceptions among university students. Results were find out a questionnaire. The results of the questionnare were statistically evaluated and compared with selective misconceptions from the article "A compilation and Review of over 500 Geoscience Miconceptions" (FRANCEK, M. 2013). |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (CBG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace.pdf | Plný text práce | 1,96 MB | Adobe PDF | View/Open |
Strudlova V.pdf | Posudek vedoucího práce | 395,05 kB | Adobe PDF | View/Open |
Strudlova O.pdf | Posudek oponenta práce | 1,22 MB | Adobe PDF | View/Open |
Strudlova P.pdf | Průběh obhajoby práce | 146,62 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/32772
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.