Title: | Využívání komiksů při výuce žáků druhého stupně ZŠ v hodinách anglického jazyka |
Other Titles: | Using Comics with Lower-Secondary School English Language Learners |
Authors: | Linda, Jiří |
Advisor: | Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D. |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/33291 |
Keywords: | komiks;komiks ve výuce aj;rozvoj čtenářské gramotnosti;vizuální podpora ve výuce aj;komiksové stripy;humor v hodinách aj;efl vyučovací metody |
Keywords in different language: | comics;comics in english classes;development of reading literacy;visual support in learning english;comic strips;humour in english classes;efl teaching methods |
Abstract: | Cílem této diplomové práce bylo ověřit, zda komiksy skutečně hrají tak důležitou roli na poli vzdělávacích nástrojů ve výuce cizího jazyka, jak se všeobecně prezentuje odbornou veřejností všude ve světě. Práce se snaží mimo jiné zjistit nejen efektivitu sekvenčního umění ve výuce, ale i samotný zájem studentů o toto médium v hodinách cizího jazyka ve smyslu vítaného zpestření. |
Abstract in different language: | The goal of the thesis was to examine whether comics in the role of an educative tool were that efficient and desired among learners in L2 classes as the theoretical studies and practical suggestions of experts worldwide generally implied. Their educative value was compared to standard only text tasks to see better students' preferences. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KAN) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Linda_MA_Thesis_complete DONE.pdf | Plný text práce | 5,18 MB | Adobe PDF | View/Open |
Linda_GK_ved.pdf | Posudek vedoucího práce | 675,46 kB | Adobe PDF | View/Open |
Linda_MP_opon.pdf | Posudek oponenta práce | 1,93 MB | Adobe PDF | View/Open |
Linda obh.pdf | Průběh obhajoby práce | 1,53 MB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/33291
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.