Název: Srovnání spotřebního chování v maloobchodě - Česká republika a Finsko
Další názvy: Comparison of consumer behavior in retail - Czech Republic and Finland
Autoři: Kdýrová, Adéla
Vedoucí práce/školitel: Tlučhoř Jan, Ing. Ph.D.
Oponent: Cimler Petr, Doc. Ing. CSc.
Datum vydání: 2018
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/33400
Klíčová slova: česká republika;finsko;kupní rozhodovací proces;maloobchod;spotřebitelské chování;technologie v maloobchodě
Klíčová slova v dalším jazyce: buying decision process;consumer behavior;czech republic;finland;retail;technologies in retail
Abstrakt: Práce se zabývá srovnáním spotřebitelského chování v České republice a ve Finsku. V závislosti na zjištěných datech je provedeno vyhodnocení a srovnání prezentovaných dat, které jsou následně shrnuty do syntézy. V teoretické části jsou obecně popsány faktory ovlivňující spotřebitelské chování, kupní rozhodovací proces a trh maloobchodu a jeho technologie. V praktické části jsou frekvenční a kontingenční analýzou a Chí-kvadrátem dobré shody vyhodnoceny výsledky dotazníkového šetření. Tato část obsahuje také srovnání pomocí vícekriteriálního rozhodování a porovnání pomocí intervalů. V závěru práce jsou shrnuty zjištěné výsledky, popsány společné a rozdílné charakteristiky a ověřeny stanovené předpoklady. Ve většině zkoumaných faktorů se mezi sebou spotřebitelské chování v zásadě neliší. Mezi odlišné faktory patřila např. výše disponibilních prostředků, využívání mobilních aplikací a způsob placení, jak v maloobchodních prodejnách, tak přes e-shopy.
Abstrakt v dalším jazyce: The diploma thesis focuses on the comparison of consumer behavior in the Czech Republic and Finland. According to the data found, the assessment and comparison of the presented data are made and thereafter the outcomes are summarized in the synthesis. The theoretical part is focused on the general description of the factors influencing consumer behavior, buying decision process, retail market and retail technologies. In the practical part, the results of the questionnaire survey are assessed by the frequency and contingency analysis and by the Chi-squared test. This section also contains comparisons using multi-criteria decision making and an interval comparison. Outputs are summed up into final results, common and different characteristics and verifying assumptions are conducted. In most of the examined factors the consumer behavior is similar. The different factors include, for example, the amount of funds available, the use of mobile apps and the way of payment, both in retail stores and through e-shops.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KMO)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_Kdyrova_Adela_2018.pdfPlný text práce2,67 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kdyrova_v.pdfPosudek vedoucího práce604,91 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kdyrova_o.pdfPosudek oponenta práce585,47 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kdyrova_p.pdfPrůběh obhajoby práce207,21 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/33400

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.