Title: Analýza chování zákazníků v oblasti terciárního vzdělávání
Other Titles: Analysis of customer behaviour in tertiary education
Authors: Mattasová, Kateřina
Advisor: Tlučhoř Jan, Ing. Ph.D.
Referee: Preis Jiří, RNDr. Ph.D.
Issue Date: 2018
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/33429
Keywords: vysoká škola;fakulta;student;vzdělávání;marketing
Keywords in different language: college;faculty;student;education;marketing
Abstract: Tato diplomová práce se zaměřuje na chování studentů maturitních ročníků při výběru vysokoškolského vzdělávání včetně rozboru kompletního rozhodovacího procesu a faktorů ovlivňujících uchazeče o další studium. Kromě vymezení sektoru terciárního vzdělávání se práce soustředí také na profilování vysokých škol a poskytuje náhled na vzájemné srovnání nabídek vybraných konkurentů Fakulty ekonomické ZČU. Pro získání relevantních výsledků je realizován smíšený výzkum, kdy kvalitativní část je pojata metodou focus group a kvantitativní dotazníkovým šetřením. Výzkum je zaměřen především na studenty středních škol, ale sleduje i názory současných studentů Fakulty ekonomické ZČU, kdy propojením názorů obou skupin získává požadavky na prostředí vysoké školy z pohledu studentů. Na základě výsledných dat jsou navrženy změny a možná doporučení využitelná pro Fakultu ekonomickou ZČU, díky kterým může zvýšit zájem uchazečů o studium.
Abstract in different language: This diploma thesis is focused on the behaviour of final year students during their selection of their university education, including the analysis of the whole decision-making process and the factors which influence the applicants. Besides the specification of the tertiary education sector, the thesis also focuses on the profiles of the universities and it provides a preview of the comparison of the offers of selected competitors within the Faculty of Economics at the University of West Bohemia. In order to obtain relevant results, a mixed research is carried out. Its qualitative part is based on the focus group method and the quantitative questionnaire survey. The research is mainly oriented on secondary school students, but it also follows the views of current students of the Faculty of Economics at the University of West Bohemia. The interconnection of the opinions of both groups provides the demands on the university environment from the point of view of the students. Based on the resulting data, the thesis proposes changes and possible recommendations for the Faculty of Economics, which can increase the interest of the applicants in study.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP_Katerina Mattasova.pdfPlný text práce3,51 MBAdobe PDFView/Open
Mattasova_o.pdfPosudek oponenta práce683,47 kBAdobe PDFView/Open
Mattasova_v.pdfPosudek vedoucího práce672,98 kBAdobe PDFView/Open
Mattasova_p.pdfPrůběh obhajoby práce184,01 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/33429

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.