Title: Projekt pro podporu zvýšení finanční gramotnosti středoškolských studentů
Other Titles: The Project to Support Improvement of Financial Literacy Among High School Students
Authors: Šindelková, Radka
Advisor: Ircingová Jarmila, Ing. Ph.D.
Referee: Vacek Jiří, Doc. Ing. Ph.D.
Issue Date: 2019
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/38066
Keywords: projekt;finanční gramotnost;finanční vzdělávání;rizika;střední školy
Keywords in different language: project;financial literacy;financial education;risk;high schools
Abstract: Tématem bakalářské práce je finanční gramotnost středoškolských studentů. Cílem práce je porovnat to, co by studenti měli umět dle standardů finančního vzdělávání a jaká je skutečná úroveň jejich znalostí v oblasti finančního vzdělávání. Práce je rozdělena na šest kapitol. V první a druhé kapitole je popsána teorie k projektovému managementu a vysvětlení základní pojmů finanční gramotnosti. Praktická část obsahuje vymezení projektu včetně jeho logického rámce, specifikaci osnov finančního vzdělávání na středních školách, metodiku empirického šetření a jeho vyhodnocení a závěrečné doporučení pro zlepšení úrovně finanční gramotnosti. Dle zjištěných výsledků z empirického šetření, které ukazují na nedostačující schopnosti žáků využít teoretické znalosti finančního vzdělávání v praxi, jsem v rámci šesté kapitoly popsala možnosti pokračování projektu.
Abstract in different language: The scope of this bachelor's thesis is financial literacy among high school students. The goal of this thesis is to compare what the student should have know by the standards of financial literacy and how deep their knowledge in the field of financial education really is. The thesis contains six chapter. In the first two chapters there is described the theoretical part of project management and explanation of key words in financial literacy. The practical part of this thesis contains demarcation of the project including logframe, specification of financial education curriculum in high schools, methods of survey and their evaluation, and as the last recommendation for improvement in the financial knowledge. Based on the analyzed results of the survey that point out insufficient ability of student to use theoretical knowledge of financial education in practical situation. I propose possible solution for project continuation in chapter six.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPM)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP Radka Sindelkova K15B0390P.pdfPlný text práce1,31 MBAdobe PDFView/Open
BP_Sindelkova_OP.pdfPosudek oponenta práce351,24 kBAdobe PDFView/Open
BP_Sindelkova_VP.pdfPosudek vedoucího práce220,83 kBAdobe PDFView/Open
Sindelkova- prubeh obhajoby.pdfPrůběh obhajoby práce49,58 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/38066

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.