Title: Metoda Assessment centrum v praxi
Other Titles: Assessment centre method in practice
Authors: Nováková, Petra
Advisor: Jermář Milan, PhDr. Ph.D.
Referee: Pavlák Miroslav, Ing. Ph.D.
Issue Date: 2019
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/38356
Keywords: assessment centrum;hodnotitel;modelová situace;výběrové řízení
Keywords in different language: assessment centre;assessor;practical simulation;selection procedure
Abstract: Tato bakalářská práce se zabývá výběrovým řízením prováděným metodou assessment centrum. Shrnuje teoretické poznatky o jejích charakteristikách tak, jak je uvádí literatura, a porovnává je s praktickým postupem vybrané firmy, která službu assessment centrum na českém trhu nabízí. Hlavním cílem práce je zhodnotit současnou praxi provádění assessment centra v konkrétní společnosti na pozadí teorie psychologie práce a následně navrhnout možná opatření pro budoucí aplikaci této metody. Rozbor provádění assessmnet centra čerpá kromě literatury z odborné konzultace s vedoucí assessment center vybrané společnosti, interních dokumentů a empirického šetření. Navrhovaná opatření, formulovaná na základě výsledků rozboru, mají za cíl zefektivnit další provádění assessmnet centra.
Abstract in different language: This bachelor's thesis deals with the topic of the selection procedure with the use of the method Assessment Centre. It sums up theoretical aspects about its characteristics as they are presented in a bibliography and compares them with the technique that is used in a real life of a company. The main purpose of this work is to analyse the current common practice in the chosen company on the theoretical background of the psychology of work. Afterwards it suggests new possibilities for the application of the method in the future. The analysis derives data from the literature, consultation with the chief of the service assessment centre in the company, internal documents and a questionnaire. Final recommendations are based on the analysis. The goal is to improve the service and increase the satisfaction of clients in the future.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska prace_Novakova.pdfPlný text práce1,57 MBAdobe PDFView/Open
Novakova_v.pdfPosudek vedoucího práce657,2 kBAdobe PDFView/Open
Novakova_o.pdfPosudek oponenta práce650,18 kBAdobe PDFView/Open
Novakova_P_p.pdfPrůběh obhajoby práce66,73 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/38356

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.