Title: | Hudební schopnosti dětí předškolního a mladšího školního věku |
Other Titles: | Musical abilities at preschool and younger school age |
Authors: | Kováříková, Barbora |
Advisor: | Slavíková Marie, Doc. PaedDr. CSc. |
Referee: | Lišková Štěpánka, PhDr. Ph.D. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/38930 |
Keywords: | hudební schopnosti;předškolní věk;mladší školní věk;hudebnost;hudební vývoj;hudební pojmy;hudební psychologie;pedagogika;rvp;výukový projekt |
Keywords in different language: | musical abilities;preschool age;younger school age;musicality;musical evolution;musical concepts;musical psychology;pedagogy;rvp;educational project |
Abstract: | Tato práce ve své teoretické části vymezuje hudební schopnosti z hlediska jejich zastoupení v předškolním a mladším školním věku. Hudbu je dítěti nutné zprostředkovávat, tudíž práce zdůrazňuje vliv rodiny a školního prostředí na hudební rozvoj dítěte. Praktická část je zaměřena na vytvoření výukového projektu, který respektuje požadavky RVP PV a který je v závěrečné části reflektován. Cílem práce je vyhodnotit nejdůležitější faktory hudebnosti dítěte a navrhnout výukový projekt, v němž se integrují hudební činnosti tak, aby odpovídaly požadavkům Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní a základní vzdělávání. |
Abstract in different language: | The theoretical part of this bachelor defines musical abilities in terms of their representation in pre-school and younger school age. Music needs to be mediated by the child, so the work emphasizes the influence of the family and the school environment on the child's musical development. The practical part is focused on the creation of a teaching project that respects the requirements of RVP PV and which is reflected in the final part. The aim of the thesis is to evaluate the most important factors of child music and to propose a teaching project in which musical activities are integrated so that they meet there quirements of the Framework Educational Program for Preschool and Elementary Education. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KHK) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP_Lejnarova_Hudebni schopnosti.pdf | Plný text práce | 1,11 MB | Adobe PDF | View/Open |
Lejnarova_ BP_vedouci_Sla.pdf | Posudek vedoucího práce | 288,91 kB | Adobe PDF | View/Open |
Lejnarova_BP_oponent_Li.pdf | Posudek oponenta práce | 375,09 kB | Adobe PDF | View/Open |
Lejnarova.pdf | Průběh obhajoby práce | 336,77 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/38930
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.